Oddělení silniční a drážní dopravy

Vydání oprávnění řidiče taxislužby (vydání průkazu řidiče taxislužby)

V jakém případě ve věci jednat

Oprávnění k řízení vozidla taxislužby dle ust. § 21c odst. 1 zákona č. 111/1994 Sb. a splnění podmínek stanovených ust. § 9 odst. 2 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů.

Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava (budova Nové radnice), 2. poschodí, č. kanceláře 287
Úřední dny: po, st. 8-17 hod., čt. 8-16 hod. Lze podat na jakémkoli úřadu s rozšířenou působností.

Kontaktní zaměstnanci oddělení pro jednotlivé agendy
Bc. Tomáš Konečný

Tel.: 599 442 032
tomas.konecny@ostrava.cz

Mgr. Jiří Bulušek

Tel.: 599 442 032

jiri.bulusek@ostrava.cz

Mgr. Mrukwia Vratislav

Tel.: 599 442 064
vratislav.mrukwia@ostrava.cz

Charakteristika úkonu

Získání oprávnění k řízení vozidla taxislužby, kdy žadatel obdrží průkaz řidiče taxislužby (zničení a ztráta průkazu řidiče taxislužby se řeší vydáním nového průkazu řidiče taxislužby).

Výsledek úkonu

Vydání dokladu – průkaz řidiče vozidla taxislužby.

Kdy věc řešit

Nový žadatel o získání oprávnění řidiče taxislužby kdykoli, v případě konce platnosti původního průkazu řidiče taxislužby nejlépe 1 měsíc před koncem platnosti. Při doručení podání (žádosti) a při doložení všech dokladů potřebných k vydání je průkaz vydán nejpozději do 30 dnů.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Žadatel předloží doklad totožnosti, cizinec ze země mimo EU předloží výpis z evidence trestů vydaný příslušným soudním nebo správním orgánem státu, jehož je státním příslušníkem, a státu posledního pobytu (úředně přeložený do jazyka českého) – tento doklad nesmí být starší 3 měsíců, povolení k pobytu na území ČR, cizinci mimo EU taktéž doklad prokazující oprávnění k výkonu práce na území ČR. Pokud je žadatel držitelem řidičského průkazu vydaného jiným členským státem, přiloží jej k žádosti.
Formuláře ke stažení naleznete na konci popisu úkonu.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Formuláře ke stažení naleznete na konci popisu úkonu.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Elektronické podání lze učinit
– prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w. Elektronický podpis není vyžadován, pokud zvláštní právní předpis nevyžaduje speciální formu úkonu.
– prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz .
V případě, že podání nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit

– osobně (nejefektivnější a nejrychlejší způsob) na Magistrátu města Ostravy, odboru dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy v úředních hodinách uvedených zde .

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Přijetí žádosti o udělení oprávnění řidiče taxislužby – 1 000 Kč

Vydání nového průkazu řidiče taxislužby z důvodu ztráty, zničení, odcizení nebo poškození průkazu řidiče taxislužby nebo změny údajů v něm zaznamenaných – 1 000 Kč

Opravné prostředky

ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje podáním učiněným prostřednictvím odboru dopravy Magistrátu města Ostravy.

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Doklady, ověřování
  • Doprava a komunikace

Klíčová slova

  • průkaz řidiče taxislužby
  • řidičský průkaz
  • taxi
  • taxislužba

Počátek platnosti popisu úkonu

27.08.2025

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

• Výsledek úkonu je veden v agendovém informačním systému SMO: E-spis, IS GINIS.
• Výsledek úkonu je veden v celostátním informačním systému RPSD.

Formuláře

Rychlý kontakt