Ulice Dr. Martínka nabídne chodcům i cyklistům více komfortu a bezpečnosti
V rámci zvýšení bezpečnosti a plynulosti nemotorové dopravy chystá statutární město Ostrava příslušné stavební úpravy v ulici Dr. Martínka v nejlidnatější ostravské místní části Jih. Rekonstrukce stávajícího přechodu pro chodce zajistí lepší podmínky pro pohyb cyklistů, jakož i pěších, přes frekventovanou místní komunikaci s tramvajovou tratí.
Ulice Dr. Martínka. Foto: MMO
Rekonstrukční práce by měly začít na přelomu letošního července a srpna, dokončení je plánováno v samotném závěru tohoto roku.
„Máme k dispozici stanoviska dopravních expertů, kteří vyhodnotili právě oblast ulice Dr. Martínka jako poměrně rizikovou pro ty, kdo tudy chodí pěšky nebo projíždějí na takovém typu dopravního prostředku jakým je kolo, inline brusle, koloběžka a podobné,“ poznamenal náměstek primátora Břetislav Riger. „Dochází zde ke křížení všech možných druhů dopravy, denně tudy projede v průměru přes 29 tisíc vozidel. V letech 2014–2024 bylo právě v oblasti přechodu pro chodce evidováno 11 dopravních nehod, v nichž figurovali pěší nebo cyklisté. Zamýšlená rekonstrukce je tedy nepochybně žádoucí. Jejím provedením navíc reagujeme na připomínky samotných Ostravanů.“
V oblasti tak dojde ke kompletní přestavbě nejen samotného přechodu, ale taktéž přiléhajících chodníků. Dále zde vznikne společná stezka pro cyklisty i chodce, na níž přibude nový cyklistický přejezd. K potřebě bezpečného překonání zdejší obousměrné tramvajové trati a cesty o čtyřech silničních jízdních pruzích poslouží nově nainstalovaná světelná signalizace (semafor). V neposlední řadě dojde k aktuálnímu doplnění vodorovného i svislého dopravního značení, cyklistické piktogramy nevyjímaje.
„Projekt bude financován z dotačního programu podpory IROP 2021-2027, až do výše 85 % z celkových způsobilých výdajů. Jako město se zavazujeme k udržení vybudované infrastruktury po dobu minimálně pěti let od zahájení provozu. Celkové náklady stavby se podle současného kvalifikovaného odhadu budou pohybovat ve výši 4, 95 milionu korun bez DPH. Ráda bych zdůraznila, že tato rekonstrukce představuje další z důležitých kroků ke zlepšení dopravní infrastruktury a celkovému zvýšení bezpečnosti v Ostravě-Hrabůvce. To vše v souladu s Integrovaným plánem mobility Ostrava,“ shrnula náměstkyně primátora Lucie Baránková Vilamová.
Stavební i montážní práce poběží za silničního provozu, objízdných tras tudíž nebude zapotřebí. Drobná dílčí omezení, která nastanou, potrvají po dobu nezbytně nutnou. Před vlastním prováděním výkopových prací v blízkosti komunikací bude provedeno přechodné dopravní značení. Při zemních pracích může dojít ke krátkodobému omezení osob nebo vozidel v přístupu na pozemky dotčené stavbou, stejně jako na ty, ležící v těsné blízkosti přilehlých komunikací a chodníků. Všem dotčeným se omlouváme a děkujeme za trpělivost a pochopení.
Název projektu: Zvýšení bezpečnosti nemotorové dopravy, Ostrava - ul. Dr. Martínka
Reg. č.: CZ.06.06.01/00/22_053/0005713