Stoupla spokojenost cestujících s ostravskou MHD
Ostravská městská hromadná doprava patří k nejlepším v České republice. A už třetím rokem po sobě roste spokojenost cestujících s personálem Dopravního podniku Ostrava. Vyplývá to z každoročního prosincového průzkumu, který na vzorku osmi set respondentů zpracovává agentura Respond.
Prozatím nejmodernější typ tramvajového vozu ostravské MHD od švýcarské firmy Stadler přijíždí k zastávce Nová Karolina. Foto: René Stejskal.
V průzkumu je nejhorší známkou nula, nejlepší sedmička. Zaměstnanci ostravského dopravního podniku si od cestujících vysloužili v průměru známku 5,99. To je o 16 setin víc než v roce 2018 (5,83) a o 36 setin více, než v roce 2017 (5,63).
Vůbec nejspokojenější jsou lidé s přístupem asistentů přepravy. Ti získali známku 6,17. „Je to skvělý trend i dobrá zpětná vazba. Od svého příchodu do dopravního podniku zdůrazňuji našim lidem, že jsme tady ze všeho nejvíc pro naše cestující a že právě naši zaměstnanci jsou pro ně tou hlavní tváří dopravního podniku," vysvětluje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Za zmínku stojí i další údaje. Například to, že více než dvě třetiny cestujících vítají rozšiřování elektronických jízdenek nebo že tři čtvrtiny cestujících podporují plán DPO skončit do roku 2020 s dieselovým pohonem v rámci vozového parku. 90 % lidí by ostravskou hromadnou dopravu doporučilo při cestách po městě svým známým odjinud.