Dopravní podnik Ostrava postupně vyřadí spřažené tramvaje
Spřažených tramvajových souprav uvidíme do konce roku na městských kolejích už pouze nezbytné minimum. V rámci modernizace je totiž postupně nahradí také 35 kusů nových tramvají Škoda 39T. První z nich dopravní podnik převzal dnes.
Nové tramvaje Škoda 39T. Foto: MMO
Nových 5 vozů typu Škoda 39T posílí vozový park Dopravního podniku Ostrava (DPO) do konce tohoto měsíce. Ve výrobní hale skupiny škoda Transportation v Ostravě - Martinově právě v tuto chvíli vzniká 18 dalších moderních souprav. Z dlouhodobých průzkumů DPO jasně vyplývá, že staré dvouvozové soupravy se častěji potýkají s vandalismem.
„Zkušenost našich cestujících ukazuje, že cestování ve druhém voze soupravy je pocitově méně bezpečné. Chybí v něm řidič a pasažéři tak mohou mít pocit, že se nemají na koho urgentně obrátit v případě nutné pomoci. Hlavním faktorem je ale větší anonymita cestujících, která některým z nich dává pocit, že si ve voze mohou dělat, co chtějí. Jen v roce 2021 DPO zaplatil za odstraňování následků vandalismu na poškozených druhých vozech v soupravě skoro 150 tisíc korun. Nové vozy zajistí ještě bezpečnější a pohodlnější cestování ostravskou MHD,“ říká primátor města Ostravy Tomáš Macura.
Oficiální převzetí prvního vozu Škoda 39T proběhlo v areálu dílen v Martinově za účasti zástupců města Ostravy, skupiny Škoda Transportation a DPO. Necelý měsíc poté, co tramvaj dokončila zkušební provoz. V jeho rámci souprava najezdila 20 tisíc kilometrů bez cestujících a dalších 20 tisíc s nimi. V tuto chvíli má DPO objednáno 35 tramvají zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci.
Každá nová tramvaj nabízí 60 míst k sezení a 140 ke stání. Její délka činí 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru. Prázdný vůz váží přes 36 tun, plně obsazené pak až 56 tun. Cena jedné soupravy činí 47,5 mil. korun. Jejich výroba probíhá přímo v martinovském areálu dílen DPO.