Ceny jízdného v MHD se na počátku příštího roku změní

3/11 2011

Od začátku příštího roku budou zvýšeny ceny jízdného v městské hromadné dopravě. Navýšení se přitom liší podle druhu a typu jízdného. U 24hodinových jízdenek se jedná o 15 % navýšení, u dlouhodobých zónových jízdenek se pohybuje od 0 do 10 %.  Ve městě zůstane zachována bezplatná doprava pro seniory nad 70 let i výrazné slevy pro děti a studenty. Zatímco Ostrava školní a studentské jízdné dotuje více než 60 %, u jiných měst se dotace na tyto typy dlouhodobých jízdenek pohybuje v rozmezí od 25 do 50 %.

Ceny jízdného v MHD se na počátku příštího roku změní

Ilustrační foto

Cena 15minutové jízdenky se od 1. 1. 2012 zvýší o korunu, z dnešních 14 na 15 korun. Cena hodinové jízdenky vzroste ze současných 22 na 24 korun. Jízdenka na 24 hodin změní svou cenu z nynějších 65 Kč na 75 korun. Tento typ jízdenky mohou zákazníci využívat v průběhu víkendů a letních prázdnin pro skupinu až pěti osob (2 dospělí a tři děti).  Zatímco dlouhodobá 30denní jízdenka na jednu zónu bude od Nového roku dražší o deset procent (zvýšení z 300 na 330 korun), dlouhodobá 30denní jízdenka na čtyři zóny zůstane na stávající úrovni (550 korun). Sms jízdenky budou dražší o dvě koruny, jejich cena se změní ze stávajících 25 korun na 27 Kč. U zlevněné sms jízdenky ale dojde ke slevě z 15 na 13 korun. 

„Samozřejmě zůstaneme u poměru dotací jízdného pro uživatele městské hromadné dopravy. I přes všechna zatížení, která nás v příštím roce čekají, zvýšení DPH, předpokládaný nárůst cen pohonných hmot, zvýšení mezd v dopravním podniku a zavedení povinných zimních pneumatik, město bude nadále dotovat jednu jízdenku dvěma třetinami ceny, k jedné třetině, kterou uhradí zákazník. Aby byl tento poměr zachován, musíme hledat úspory také ve fungování samotného DPO, aby se dotace města nad tento dvoutřetinový poměr nezvýšila,“ říká náměstek primátora pro dopravu Aleš Boháč. „Ostrava nebude nijak zásadně omezovat provoz na jednotlivých linkách také proto, že je dlouhodobě zatížena smogovými situacemi. Je třeba udržet městskou hromadnou dopravu na takové úrovni, aby si ji občané volili jako variantu pro svou přepravu,“ zdůrazňuje A. Boháč.

„Kdyby zůstala dotace ze strany města ve stejné výši jako vloni, nezvýšili bychom ji a nenašli úspory ve fungování DPO, které povedou k zefektivnění provozu této společnosti, ceny jízdného by se pro příští rok musely zvýšit až o 29%,“ dodává náměstek A. Boháč.