Odbor vnitřních věcí

Kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT

V jakém případě ve věci jednat

V případě, kdy fyzická nebo právnická osoba potřebuje získat výpis z informačních systémů veřejné správy nebo k zajištění jiné veřejné listiny poskytované kontaktním místem veřejné správy.

Jedná se zejména o:
• výpisy z informačních systémů veřejné správy (Výpis z Rejstříku trestů, Výpis z Katastru nemovitostí, Výpis bodového hodnocení řidiče), výpisy ze základních registrů (+ vícejazyčná listina – potvrzení o pobytu pro potřeby EU),
• konverze dokumentů na žádost,
• zřízení, zrušení nebo vydání přístupových údajů k datovým schránkám,
• zprostředkování identifikace.

Při vydávání výpisu z neveřejných rejstříků je možné zastoupení jinou osobou na základě předložené úředně ověřené plné moci.

Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení středisko informačních služeb, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava.
Agendu lze řešit na kterémkoli úřadě městského obvodu statutárního města Ostrava.

Obecné informace k vyřizování úkonu, informace k úředním hodinám poskytuje Kontaktní centrum Magistrátu města Ostravy.

Charakteristika úkonu

Vše  závisí na typu žádosti, která je žadatelem podána prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy.

Výsledek úkonu

Výsledkem úkonu je vydání veřejné listiny – například výpis z informačního systému veřejné správy, potvrzení o identifikaci, konvertovaná listina či jiné dokumenty související s podanou žádostí.

Kdy věc řešit

Při potřebě získání výpisu z informačních systémů veřejné správy, provedení konverze dokumentů z listinné do elektronické podoby nebo opačně, zřízení nebo zrušení datových schránek, zprostředkovaná identifikace, atd.
Žádost je zpracována bezodkladně. V případě, že nastane situace, kdy žádost o některý druh výpisů nebo žádost o změnu nelze na kontaktním místě veřejné správy zpracovat bezodkladně, je žádost zpracována v časovém rozmezí několika hodin až 30 dnů. Žádost je v těchto případech automaticky odeslána k manuálnímu zpracovaní na příslušné ministerstvo.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon nelze iniciovat elektronicky.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Při osobní návštěvě kontaktního místa veřejné správy – Czech POINT – předložit platný doklad totožnosti. V případě možnosti zastoupení žadatele lze jednat na základě úředně ověřené plné moci.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Úkon nelze iniciovat elektronicky.

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Osobně na Magistrátu města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení středisko informačních služeb, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, v úředních hodinách uvedených zde .

Při návštěvě pracoviště si vyzvednete lístek z vyvolávacího systému.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon nelze iniciovat elektronicky.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Výše správního poplatku je stanovena podle Sazebníku zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění a odvíjí se  od druhu výpisu a jeho počtu stran, přičemž za 1 stranu výpisu je účtován poplatek 100 Kč a za každou další i započatou stranu se účtuje 50 Kč (např. výpis z Katastru nemovitostí, Insolvenční rejstřík).
Dále:
Výpis z Rejstříků trestů – 100 Kč (bez ohledu počtu stran).
Zprostředkovaná identifikace – 200 Kč.
Konverze dokumentů z elektronické do listinné podoby (nebo opačně) – 30 Kč za stránku.
Správní poplatek je splatný před provedením úkonu.
Platba je realizována přímo na kontaktním místě veřejné správy, a to hotově.

Opravné prostředky

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

Časté dotazy

  • Otázka: Jaké dokumenty se nemohou konvertovat?
    Odpověď:

    Nesmí se konvertovat dokumenty, jejichž jedinečnost nelze konverzí nahradit. Mezi takové patří například: občanský průkaz, cestovní doklad, zbrojní průkaz, řidičský průkaz, vojenská knížka, služební průkaz, průkaz o povolení k pobytu cizince, rybářský lístek, lovecký lístek nebo jiný průkaz, vkladní knížka, šek, směnka nebo jiný cenný papír, los, sázenka, geometrický plán, rysy a technické kresby.

  • Otázka: Kde obdržím další informace k datovým schránkám?
    Odpověď:

    Informace o datových schránkách naleznete na https://info.mojedatovaschranka.cz/info/cs/81.html nebo na infolince 954 200 200.

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Doklady, ověřování

Klíčová slova

  • Czech POINT
  • datové schránky
  • konverze dokumentů
  • výpisy z informačních systémů veřejné správy
  • základní registry

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Rychlý kontakt