V jakém případě ve věci jednat
Shromáždění se oznamuje Magistrátu města Ostravy, pokud místo konání shromáždění přesahuje územní obvod jednoho úřadu městského obvodu nebo jednoho obecního úřadu obce zařazené do správního obvodu (tzn. shromáždění se koná na území 2 a více městských obvodů nebo 2 a více obcí správního obvodu).
Shromáždění může svolat občan České republiky starší 18 let nebo právnická osoba (osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby) se sídlem na území České republiky anebo skupina.
Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení správních činností, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava.
Charakteristika úkonu
Shromažďovací právo je jedním ze základních práv a svobod.
Shromáždění občanů většinou slouží k využívání svobody projevu a dalších ústavních práv
a svobod, výměně informací a názorů a k účasti na řešení veřejných a jiných záležitostí vyjádřením postojů a stanovisek.
Konání shromáždění podléhá oznamovací povinnosti.
Výsledek úkonu
Konané shromáždění.
Kdy věc řešit
Svolavatel je povinen shromáždění písemně oznámit příslušnému úřadu tak, aby úřad oznámení obdržel alespoň 5 dnů předem.
Úřad může v odůvodněných případech přijmout oznámení i v kratší lhůtě. Úřad nepřihlíží k oznámení, které svolavatel podá dříve než 6 měsíců přede dnem konání shromáždění.
O zákazu shromáždění nebo době jeho ukončení rozhodne příslušný úřad bezodkladně, nejpozději však do 3 dnů od okamžiku, kdy obdržel platné oznámení. Není-li v této lhůtě vyvěšeno na úřední desce příslušného úřadu písemní vyhotovení rozhodnutí o zákazu shromáždění, lze shromáždění konat.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Oznámení o shromáždění lze sepsat volnou formou, ale doporučujeme využít následující formuláře:
Formulář pro fyzické osoby je k dispozici zde .
Formulář pro právnické osoby je k dispozici zde .
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Oznámení o shromáždění lze sepsat volnou formou, ale doporučujeme využít následující formuláře:
Formulář pro fyzické osoby je k dispozici zde .
Formulář pro právnické osoby je k dispozici zde .
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Podání lze učinit:
- prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w. Elektronický podpis není vyžadován, pokud zvláštní právní předpis nevyžaduje speciální formu úkonu;
- prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz .
V případě, že podání nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
Podání lze učinit:
- osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení správních činností, Prokešovo nám. 8, Ostrava-Moravská Ostrava, v úředních hodinách uvedených zde ;
- na podatelně magistrátu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava v úředních hodinách uvedených zde ;
- prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb zasláním na adresu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Působnost
Oblast OVM
- Ostatní
Klíčová slova
- Shromažďování občanů
Konec platnosti popisu úkonu
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému
Není veden v základním registru ani agendovém informačním systému.