Odbor vnitřních věcí

Poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel

V jakém případě ve věci jednat

Požádá-li o to obyvatel, jsou mu poskytnuty údaje vedené v agendovém informačním systému evidence obyvatel (dále jen „AISEO“).

Poskytnuty mohou být tyto údaje:

  • údaje evidované k osobě samotného obyvatele (např. jeho jmenné údaje, rodné číslo, adresa místa trvalého pobytu, rodinný stav, údaje jeho rodičů, dětí a manžela či registrovaného partnera v rozsahu jméno, příjmení, rodné příjmení a rodné číslo, případně datum narození),
  • k osobě blízké pouze údaje o úmrtí, prohlášení za mrtvého nebo prohlášení za nezvěstného.

Osobou blízkou se rozumí rodič, prarodič, praprarodič, sourozenec, dítě, vnuk nebo manžel či registrovaný partner obyvatele. Poskytnout lze i minulé hodnoty evidovaných údajů.

Oprávněn jednat je obyvatel, který je starší 15 let a je:

  • státním občanem České republiky,
  • osobou, která pozbyla státní občanství České republiky, nebo,
  • cizincem, jenž je rodičem, dítětem, manželem nebo registrovaným partnerem státního občana České republiky.

Za obyvatele mladšího 15 let žádá o poskytnutí údajů z AISEO jeho zákonný zástupce, za obyvatele, který byl omezen ve svéprávnosti, jeho opatrovník. O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem, a zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení správních činností, Gorkého 3037/2, 702 00 Ostrava.

Charakteristika úkonu

Obyvatel může požádat o poskytnutí všech údajů evidovaných v AISEO k jeho osobě, včetně údajů minulých, případně pouze o některé z těchto údajů.

Výsledek úkonu

Na základě žádosti o poskytnutí údajů z AISEO je obyvateli vydán výpis údajů v rozsahu podané žádosti.

Kdy věc řešit

O výpis údajů z AISEO lze požádat kdykoliv. Lhůta pro vyřízení není stanovena, obvykle je žádost vyřízena bezodkladně (pokud je žadatel osobně přítomen na Magistrátu města Ostravy, výpis údajů z AISEO je mu předán ihned).

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Žádost lze napsat volnou formou nebo lze využít tiskopis „Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému“, jenž je dostupný na webu Ministerstva vnitra ( zde ). V případě nejasností ohledně vyplnění tiskopisu žádosti odkazujeme na dokument s potřebnými informacemi – k dispozici zde .

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Žádost lze napsat volnou formou nebo lze využít tiskopis „Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému“ naleznete zde .

Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy podepíše žádost před zaměstnancem úřadu. V případě osobního podání je nutné prokázat totožnost občanským průkazem, popřípadě cestovním dokladem.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Podání lze učinit:

  • prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w,
  • prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy: posta@ostrava.cz. V případě, že podání nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.

Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit:

  • osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení správních činností,
    Gorkého 3037/2, Ostrava-Moravská Ostrava, v úředních hodinách uvedených zde ;
  • na podatelně magistrátu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava v úředních hodinách uvedených zde ;
  • prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb zasláním na adresu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Poskytnutí údajů z AISEO je zpoplatněno – 50 Kč za každou započatou stránku.

Správní poplatek je možné uhradit převodem na účet Magistrátu města Ostravy, č.ú. 19-1649297309/0800, variabilní symbol 1361260, do zprávy pro příjemce se uvádí příjmení + výpis z AISEO.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Poskytnutí údajů z AISEO je zpoplatněno – 50 Kč za každou započatou stránku.

Správní poplatek je možné uhradit:

  • v hotovosti na pracovišti Magistrátu města Ostravy při podání žádosti,
  • platební kartou na pokladně Magistrátu města Ostravy,
  • převodem na účet Magistrátu města Ostravy, č.ú. 19-1649297309/0800, variabilní symbol 1361260, do zprávy pro příjemce se uvádí příjmení + výpis z AISEO.

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Ostatní

Klíčová slova

  • poskytnutí údajů
  • výpis údajů

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

Není veden v základním registru ani agendovém informačním systému.

Formuláře

Rychlý kontakt