V jakém případě ve věci jednat
Požádá-li o to obyvatel, jsou mu poskytnuty údaje vedené v agendovém informačním systému evidence obyvatel (dále jen „AISEO“).
Poskytnuty mohou být tyto údaje:
- údaje evidované k osobě samotného obyvatele (např. jeho jmenné údaje, rodné číslo, adresa místa trvalého pobytu, rodinný stav, údaje jeho rodičů, dětí a manžela či registrovaného partnera v rozsahu jméno, příjmení, rodné příjmení a rodné číslo, případně datum narození),
- k osobě blízké pouze údaje o úmrtí, prohlášení za mrtvého nebo prohlášení za nezvěstného.
Osobou blízkou se rozumí rodič, prarodič, praprarodič, sourozenec, dítě, vnuk nebo manžel či registrovaný partner obyvatele. Poskytnout lze i minulé hodnoty evidovaných údajů.
Oprávněn jednat je obyvatel, který je starší 15 let a je:
- státním občanem České republiky,
- osobou, která pozbyla státní občanství České republiky, nebo,
- cizincem, jenž je rodičem, dítětem, manželem nebo registrovaným partnerem státního občana České republiky.
Za obyvatele mladšího 15 let žádá o poskytnutí údajů z AISEO jeho zákonný zástupce, za obyvatele, který byl omezen ve svéprávnosti, jeho opatrovník. O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem, a zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení správních činností, Gorkého 3037/2, 702 00 Ostrava.
Charakteristika úkonu
Obyvatel může požádat o poskytnutí všech údajů evidovaných v AISEO k jeho osobě, včetně údajů minulých, případně pouze o některé z těchto údajů.
Výsledek úkonu
Na základě žádosti o poskytnutí údajů z AISEO je obyvateli vydán výpis údajů v rozsahu podané žádosti.
Kdy věc řešit
O výpis údajů z AISEO lze požádat kdykoliv. Lhůta pro vyřízení není stanovena, obvykle je žádost vyřízena bezodkladně (pokud je žadatel osobně přítomen na Magistrátu města Ostravy, výpis údajů z AISEO je mu předán ihned).
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Žádost lze napsat volnou formou nebo lze využít tiskopis „Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému“, jenž je dostupný na webu Ministerstva vnitra ( zde ). V případě nejasností ohledně vyplnění tiskopisu žádosti odkazujeme na dokument s potřebnými informacemi – k dispozici zde .
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Žádost lze napsat volnou formou nebo lze využít tiskopis „Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému“ naleznete zde .
Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy podepíše žádost před zaměstnancem úřadu. V případě osobního podání je nutné prokázat totožnost občanským průkazem, popřípadě cestovním dokladem.
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Podání lze učinit:
- prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w,
- prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy: posta@ostrava.cz. V případě, že podání nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
Podání lze učinit:
-
osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení správních činností,
Gorkého 3037/2, Ostrava-Moravská Ostrava, v úředních hodinách uvedených zde ; - na podatelně magistrátu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava v úředních hodinách uvedených zde ;
- prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb zasláním na adresu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Poskytnutí údajů z AISEO je zpoplatněno – 50 Kč za každou započatou stránku.
Správní poplatek je možné uhradit převodem na účet Magistrátu města Ostravy, č.ú. 19-1649297309/0800, variabilní symbol 1361260, do zprávy pro příjemce se uvádí příjmení + výpis z AISEO.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Poskytnutí údajů z AISEO je zpoplatněno – 50 Kč za každou započatou stránku.
Správní poplatek je možné uhradit:
- v hotovosti na pracovišti Magistrátu města Ostravy při podání žádosti,
- platební kartou na pokladně Magistrátu města Ostravy,
- převodem na účet Magistrátu města Ostravy, č.ú. 19-1649297309/0800, variabilní symbol 1361260, do zprávy pro příjemce se uvádí příjmení + výpis z AISEO.
Působnost
Oblast OVM
- Ostatní
Klíčová slova
- poskytnutí údajů
- výpis údajů
Konec platnosti popisu úkonu
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému
Není veden v základním registru ani agendovém informačním systému.