Odbor vnitřních věcí

Ověření matričních dokladů pro použití v cizině

V jakém případě ve věci jednat

Magistrát města Ostravy provádí ověřování rodných, oddacích, úmrtních listů a dokladů o registrovaném partnerství (dále jen „matriční doklad“), vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství, vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu do registrovaného partnerství a potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize, vydaných matričními úřady, které jsou zařazeny do jeho správního obvodu.

Mají-li být matriční doklady vydané matričním úřadem ve správním obvodu Magistrátu města Ostravy (matriční úřady v okrese Ostrava-město) použity v cizině, Magistrát města Ostravy provede na žádost jejich ověření.

Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení správních činností, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava.

Charakteristika úkonu

Na požádání kterékoliv osoby Magistrát města Ostravy vyznačí ověření podpisu matrikáře a otisku úředního razítka matričního úřadu, který doklad vydal.

Výsledek úkonu

Matriční doklad je opatřen doložkou, ve které je uvedeno, že byl ověřen podpis matrikáře a otisk úředního razítka příslušného matričního úřadu. Doklad je poté připraven pro použití k dalšímu případnému ověření na Ministerstvu zahraničních věcí (apostille, superlegalizace).

Kdy věc řešit

Úkon je zahájen dnem podání žádosti. V žádosti je nutné uvést rovněž adresu, na kterou má být ověřený doklad zaslán (pokud nedojde k provedení a předání na místě). Lhůta pro vyřízení žádosti je 30 dnů od podání žádosti, v případě ústní žádosti je úkon proveden ihned na místě.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon nelze realizovat elektronicky.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Je nutné předložit matriční doklad, na kterém má být ověření provedeno. Doklad k ověření může předložit kdokoli.

Formulář pro písemnou žádost není stanoven, je možné žádost napsat volnou formou.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Úkon nelze inicializovat elektronicky, neboť je nutné zároveň předložit listinu, na které má být ověření provedeno, tj. matriční doklad.

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit:

  • osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení správních činností,
    Prokešovo nám. 8, Ostrava-Moravská Ostrava, v úředních hodinách uvedených zde ;
  • na podatelně magistrátu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava v úředních hodinách uvedených zde ;
  • prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb zasláním na adresu Magistrát města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení správních činností, Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon nelze inicializovat elektronicky.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Správní poplatek je stanoven ve výši 200,- Kč za ověření každého matričního dokladu . Poplatek je možné uhradit v hotovosti přímo při provedení úkonu nebo na pokladně Magistrátu města Ostravy (v hotovosti i platební kartou) nebo převodem na účet 19-1649297309/0800 (variabilní symbol 1361260).

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Doklady, ověřování

Klíčová slova

  • apostille
  • Ověření matričního dokladu
  • superlegalizace

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

Není veden v základním registru ani agendovém informačním systému.

Rychlý kontakt