Odbor interního auditu a kontroly

Podání a vyřízení stížnosti

V jakém případě ve věci jednat

Agendu řeší odbory Magistrátu města Ostravy dle věcné příslušnosti, úřady městských obvodů statutárního města Ostravy a Městská policie Ostrava. Postupy při vyřizování stížností se řídí vnitřním předpisem Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností , který je veřejně přístupný – viz vybrané vnitřní předpisy .

Charakteristika úkonu

Stížnost je písemné nebo ústní podání, kterým se fyzické a právnické osoby nebo skupiny osob obracejí na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věci ochrany svých subjektivních práv a zájmů, či upozorňují na nedostatky a závady, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů, nejsou-li upraveny jinými právními předpisy.

Stížnost nemá předepsanou formu, nicméně musí být patrné, proti komu nebo proti čemu směřuje, které konkrétní věci se týká, případně co se navrhuje. Stížnost lze podávat formou písemnou, ústní, elektronickou. Telefonické stížnosti se nepřijímají.

Výsledek úkonu

Odbor, který stížnost vyřizuje, je povinen věc prošetřit a v dané lhůtě písemně podat stěžovateli zprávu o způsobu a závěrech šetření, včetně uvedení, zda se jedná o stížnost důvodnou, částečně důvodnou nebo nedůvodnou.

Kdy věc řešit

Stížnosti se vyřizují bez zbytečného odkladu obvykle do 60 dnů ode dne jejich doručení. Bližší podrobnosti viz Pravidla pro přijímání a vyřizování peticí a stížností .

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Závazný formulář není stanoven. Lze využít formulář, který je ke stažení na konci popisu úkonu.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Závazný formulář není stanoven. Lze využít formulář, který je ke stažení na konci popisu úkonu.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Elektronické podání lze učinit
– prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w. Elektronický podpis není vyžadován, pokud zvláštní právní předpis nevyžaduje speciální formu úkonu.
– prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz nebo stiznosti@ostrava.cz .

Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit

– na podatelně magistrátu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava v úředních hodinách

– osobně na věcně příslušném odboru Magistrátu města Ostravy, či evidenčním místě, kterým je odbor interního auditu a kontroly v určených úředních hodinách PO a ST 8:00-11:30, 12:30-17:00 a ČT 8:00-11:30, 12:30-14:00

– na podatelnách městských obvodů

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon není zpoplatněn.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Úkon není zpoplatněn.

Opravné prostředky

Opravné prostředky nelze uplatnit. Lze podat opakovanou stížnost, pokud obsahuje nové skutečnosti nebo informace.

Sankce

Sankce nejsou stanoveny.

Působnost

samospráva

Oblast OVM

  • Ostatní

Klíčová slova

  • Nedostatky a závady
  • Ochrana práv
  • Podnět občana
  • Prošetření
  • stížnost
  • Vyřízení podnětu

Počátek platnosti popisu úkonu

10.10.2025

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

Stížnosti doručené na magistrát MMO a MPO se centrálně evidují na odboru interního auditu a kontroly. Stížnosti doručené na městské obvody se evidují u příslušného městského obvodu.

Formuláře

Rychlý kontakt