Odbor dopravy

Vydání povolení k provozování stanice měření emisí

V jakém případě ve věci jednat

Postup pro udělení povolení k provozování stanice měření emisí (změny v povolení k SME, odnětí povolení k provozování SME) dle ust. § 63 – 66 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 2111/2018 Sb., o technickým prohlídkách vozidel. Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava (budova Nové radnice), 2. poschodí, kancelář č. 287,

Úřední dny: po, st. 8-17 hod., čt. 8-16 hod.

Kontaktní zaměstnanci oddělení pro jednotlivé agendy

Bc. Tomáš Konečný
599 442 032
tomas.konecny@ostrava.cz

Charakteristika úkonu

Vydání povolení k provozu stanice měření emisí.

Výsledek úkonu

Vydání rozhodnutí – povolení (změna v povolení), zrušení (odnětí) povolení k provozování stanice měření emisí.

Kdy věc řešit

Stanici měření emisí lze provozovat pouze na základě povolení vydaného obecním úřadem obce s rozšířenou působností. Obecní úřad obce s rozšířenou působností povolení na žádost fyzické nebo právnické osoby vydá, pokud žadatel

a) je držitelem příslušného živnostenského oprávnění,

b) má vlastnické nebo jiné právo k užívání nebytových prostor, ve kterých bude stanici měření emisí provozovat, tyto prostory jsou podle kolaudačního rozhodnutí nebo kolaudačního souhlasu určeny k této činnosti a stavební uspořádání těchto prostor provozování stanice měření emisí umožňuje,

c) má vlastnické nebo jiné právo k užívání přístrojů, technického zařízení a programového vybavení, které jsou nezbytné pro řádné provádění měření emisí a souvisejících úkonů,

d) má zajištěno provádění měření emisí osobami, které jsou držiteli profesního osvědčení kontrolního technika, a

e) má vytvořenu vnitřní organizační strukturu a systém vnitřní kontroly pro zajištění řádného výkonu měření emisí a souvisejících činností.

V žádosti o vydání povolení k provozování stanice měření emisí žadatel vedle náležitostí podle správního řádu uvede druh stanice měření emisí, kterou hodlá provozovat, a adresu místa, kde hodlá stanici měření emisí provozovat.

Termín pro vyřízení žádosti je 30 dnů od doručení požadavku obsahující všechny požadované zákonné náležitostí.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

K žádosti přiloží žadatel:

a) popis nebytových prostor podle odstavce 1 písm. b) včetně příjezdových komunikací a parkoviště a dokumenty dokládající vlastnické nebo jiné právo k užívání k nim,

b) popis přístrojů, zařízení a programového vybavení a dokumenty dokládající vlastnické nebo jiné právo opravňující žadatele k jejich užívání,

c) seznam obsahující jména a bydliště fyzických osob, které jsou držiteli profesního osvědčení kontrolního technika a dokumenty dokládající právní vztah žadatele k těmto osobám a

d) návrh vnitřní organizační struktury a systému vnitřní kontroly,

e) protokol o závěrečné expertize vypracovaným osobou pověřenou ministerstvem

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Formuláře ke stažení naleznete na konci popisu úkonu.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Elektronické podání lze učinit

– prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w. Elektronický podpis není vyžadován, pokud zvláštní právní předpis nevyžaduje speciální formu úkonu.
– prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz .
V případě, že podání nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit

– osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy, v úředních hodinách uvedených zde
– na podatelně magistrátu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava v úředních hodinách
– prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb zasláním na adresu Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, adresované Magistrátu města Ostravy, odboru dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Dle sazebníku správních poplatků, který je přílohou k zákonu č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, zaplatí žadatel za vydání povolení k provozování stanice měření emisí 1500 Kč, za změnu v povolení 200 Kč.

Opravné prostředky

Podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje podáním učiněným prostřednictvím odboru dopravy Magistrátu města Ostravy.

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Doprava a komunikace
  • Podnikání

Klíčová slova

  • Emise
  • povolení SME
  • stanice měření emisí

Počátek platnosti popisu úkonu

27.08.2025

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

• Výsledek úkonu je veden v agendovém informačním systému SMO: E-spis, IS GINIS,
• Výsledek úkonu je veden v celostátním informačním systému IS TP

Formuláře

Rychlý kontakt