Postup podání žádosti o vydání OP pro občany, kteří se nemohou ze závažných důvodů dostavit.

Nemůže-li se žadatel o vydání občanského průkazu z dlouhodobých vážných zdravotních důvodů nebo z jiného závažného důvodu dostavit k podání žádosti o vydání občanského průkazu na pracoviště úřadu, v jehož správním obvodu se žadatel zdržuje, umožní úřad žadateli na základě jeho požadavku podání žádosti i mimo své pracoviště.

Informaci o tomto způsobu podání žádosti o nový občanský průkaz můžete získat prostřednictvím Kontaktního centra MMO na zpoplatněné tel. lince 599 499 311 nebo bezplatné tel. lince 800 990 980 .

Žadatel bude zařazen do pořadí mobilních výjezdů a dle možnosti úřadu bude kontaktní osoba včas informována o době příjezdu mobilní jednotky. Obdobný způsob platí i pro předání vyhotoveného nového OP. Pořadí žadatelů určuje úřad dle data podání žádosti o mobilní výjezd s přihlédnutím k naléhavosti, důvodu podání žádosti, případně z důvodu hospodárnosti dle lokality, kde se žadatel nachází. Tato služba je bezplatná (zůstává ovšem povinnost uhradit správní poplatek, pokud tak stanoví zákon, např. z důvodu ztráty či odcizení).

Pracovnice Magistrátu města Ostravy z oddělení OP a CD zajišťují tuto službu návštěvou u žadatelů v doprovodu strážníka Městské Policie Ostrava. Je nutné zpřístupnit nemovitost, vhodná je přítomnost další osoby, která předem připraví žadatele k pořízení digitalizované podoby a podpisu, předloží potřebné doklady, pomůže zaměstnancům úřadu s komunikací, případně s manipulací s ním při pořizování podoby žadatele.

Rychlý kontakt