Odbor sociálních věcí a zdravotnictví

Výdej tiskopisů receptů a žádanek označených modrým pruhem

V jakém případě ve věci jednat

Výrobu a distribuci tiskopisů receptů a žádanek na přípravky obsahující návykové látky, tj. tiskopisy označené modrým pruhem (dále jen tiskopisy), zabezpečují místně příslušné obecní úřady obcí s rozšířenou působností. Tiskopisy mohou být vydány pouze oprávněným osobám .

Oprávněnou osobou je fyzická nebo právnická osoba provozující zdravotnické zařízení nebo zařízení ústavní sociální péče, popřípadě fyzická nebo právnická osoba oprávněná k výkonu veterinárních činností. Jednat může také pověřená osoba na základě plné moci.

Magistrátem města Ostravy jsou tiskopisy vydávány pro správní obvod Ostrava-Město , tj. Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice. Příslušnost správního orgánu je dána místem provozování zdravotnického zařízení.

Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, ekonomické oddělení, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava

Obecné informace k vyřizování úkonu, informace k úředním hodinám poskytuje Kontaktní centrum Magistrátu města Ostravy.

Charakteristika úkonu

Oprávněná osoba navštíví příslušné pracoviště, doloží požadované doklady a uhradí ceny tiskopisů.

Výsledek úkonu

Výdej tiskopisů receptů a žádanek označených modrým pruhem.

Kdy věc řešit

Lhůty nejsou stanoveny, tiskopisy jsou vydávány zpravidla na počkání.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon nelze realizovat elektronicky.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

– oprávnění k odběru, tj. registrace nestátního zdravotnického zařízení (rozhodnutí o poskytování zdravotních služeb), popř. zřizovací listina zařízení ústavní sociální péče nebo oprávnění k výkonu odborných veterinárních činností

–  průkaz totožnosti

–  plná moc (v případě, že tiskopisy odebere pověřená osoba)

–  objednávka

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Úkon nelze realizovat elektronicky.

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru sociálních věcí a zdravotnictví, oddělení ekonomické v úředních hodinách.

Úřední hodiny ZDE

(mimo úřední hodiny pouze na základě předchozí domluvy)

Ing. Lucie Brančíková
ekonom – kontrolor
+420 599 443 802 142 / MMO Nová radnice (budova NR)
Bc. Michaela Hudečková, DiS.
ekonom – kontrolor
+420 599 443 856 142 / MMO Nová radnice (budova NR)
Ing. Lucie Potyšová
ekonom – kontrolor
+420 599 443 857 145 / MMO Nová radnice (budova NR)

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

Úhrada ceny tiskopisů je prováděna hotovostně. V případě odběru většího množství tiskopisů je úhrada provedena bezhotovostně na základě faktury.

  • cena 1 bloku tiskopisů receptů (25 ks)   … 32,- Kč,
  • cena 1 bloku tiskopisů žádanek (25 ks) …  92,- Kč

Opravné prostředky

Žádné opravné prostředky nejsou stanoveny.

Časté dotazy

  • Otázka: Jaké právní předpisy určují postup úkonu?
    Odpověď:

    Postupuje se podle těchto právních předpisů:

    Zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

    Vyhláška č. 54/2008 Sb., o způsobu předepisování léčivých přípravků, údajích uváděných na lékařském předpisu a o pravidlech používání lékařských předpisů, ve znění pozdějších předpisů.

Sankce

Sankce při nedodržení předepsaných povinností, postupů a podmínek při zacházení s návykovými látkami jsou stanoveny v zákoně č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Sociální oblast a zdravotnictví

Klíčová slova

  • modrý pruh
  • Recept
  • tiskopis
  • Tiskopisy receptů
  • Tiskopisy žádanek
  • výdej
  • žádanka
  • Zdravotní péče
  • Zdravotní služba

Počátek platnosti popisu úkonu

10.10.2025

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

Výsledek úkonu je veden v agendovém informačním systému SMO: IS Radnice VERA, IS GINIS, apod.

Rychlý kontakt