Živnostenský úřad

Přerušení provozování živnosti

V jakém případě ve věci jednat

V případě, jestliže hodlá podnikatel oznámit přerušení provozování živnosti.

Charakteristika úkonu

Jestliže podnikatel oznámí živnostenskému úřadu přerušení provozování živnosti, je provozování živnosti přerušeno dnem doručení oznámení o přerušení provozování živnosti živnostenskému úřadu nebo pozdějším datem uvedeným v oznámení a končí dnem uvedeným v oznámení.

Výsledek úkonu

Na základě oznámení přerušení provozování živnosti živnostenský úřad provede zápis do živnostenského rejstříku a informuje podnikatele o provedeném zápisu.

Kdy věc řešit

Přerušení provozování živnosti je podnikatel povinen oznámit předem, nejpozději v den, kdy hodlá živnost přerušit.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Nejsou požadovány žádné doklady.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

  • platný doklad totožnosti, v případě zastoupení podnikatele doklad prokazující oprávnění k jednání,

K provedení úkonu přerušení provozování živnosti je potřeba vyplnit „Změnový list“, který naleznete pod tímto odkazem

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Prostřednictvím portálu živnostenského podnikání může podávající vytvořit elektronické podání a odeslat ho podle pokynů aplikace přímo na elektronickou podatelnu živnostenského úřadu nebo do datové schránky vybraného úřadu. Tyto způsoby podání vyžadují od podatele uznávaný elektronický podpis nebo aktivní datovou schránku. Více informací lze najít na těchto stránkách

Datová schránka Magistrátu města Ostravy má identifikátor: 5zubv7w

Elektronické podatelna Magistrátu města Ostravy: posta@ostrava.cz

Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

U kteréhokoli obecního živnostenského úřadu osobně, prostřednictvím zplnomocněné osoby, poštou či prostřednictvím kontaktního místa CZECH POINT.

K návštěvě Živnostenského úřadu Magistrátu města Ostravy můžete využít OBJEDNÁVKOVÝ SYSTÉM. K objednání využijte Kontaktní centrum (+420 800 990 980) nebo se objednejte on-line . Aktuální pravidla využívání objednávkového systému naleznete zde .

Při návštěvě pracoviště si vyzvednete lístek z vyvolávacího systému (objednaní klienti zadají svůj kód). Vydávání lístků je zahájeno vždy v 7.30 hodin, poslední lístek z vyvolávacího systému bude vydán vždy 15 minut před skončením úředních hodin. V návaznosti na délku fronty k jednotlivým činnostem může dojít k dřívější blokaci systému pro vydávání pořadových lístků. Pro ověření dostupnosti pracovišť a zobrazení fronty k jednotlivým činnostem klikněte na tento odkaz .

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon není zpoplatněn.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Úkon není zpoplatněn.

Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu

Není předmětem úkonu.

Opravné prostředky

Neuplatňují se.

Sankce

Neuplatňují se.

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Podnikání

Klíčová slova

  • podnikatel
  • právnická osoba
  • přerušení provozování živnosti
  • živnost

Počátek platnosti popisu úkonu

01.09.2025

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

• Výsledek úkonu je veden v celostátním Registru živnostenského podnikání.

Rychlý kontakt