V jakém případě ve věci jednat
Týká se vás to, pokud potřebujete z různých osobních důvodů doložit údaje vedené v evidenci občanských průkazů .
Kde situaci řešit:
- u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností , v hlavním městě Praze u kteréhokoliv úřadu městské části Prahy 1 až 22 , tj. bez ohledu na váš trvalý pobyt .
- u Ministerstva vnitra ČR
Kdo je oprávněn jednat:
- občan, ke kterému jsou údaje vedeny,
- za osobu mladší 15 let žádá o poskytnutí údajů její zákonný zástupce , popřípadě poručník , opatrovník , pěstoun , osoba, které byla osoba mladší 15 let svěřena do osobní péče, ředitel zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ředitel zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc,
- za osobu, která dosáhla věku 15 let , které byl jmenován opatrovník z důvodu, že jí její zdravotní stav působí obtíže při hájení jejích práv, může žádat o poskytnutí údajů tento opatrovník, pouze umožňuje-li to rozsah jeho působnosti.
- za osobu, která dosáhla věku 18 let , které brání duševní porucha samostatně právně jednat, může žádat o poskytnutí údajů člen domácnosti, jehož oprávnění zastupovat bylo schváleno soudem.
V Ostravě lze požádat o poskytnutí údajů u Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů, ul. Gorkého 3037/2, Moravská Ostrava. Najdete nás naproti bývalého hotelového domu Jindřich, poblíž tramvajové zastávky Důl Jindřich.
Obecné informace k vyřizování úkonu, informace k úředním hodinám či možnostem objednání poskytuje Kontaktní centrum Magistrátu města Ostravy.
Neposkytují se biometrické údaje (obraz obličeje a otisky prstů).
Charakteristika úkonu
Poskytování údajů občanům
Obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo Ministerstvo vnitra poskytne občanovi údaje, které se o něm vedou v evidenci občanských průkazů (s výjimkou biometrických údajů). Za poskytnutí údajů se platí správní poplatek.
Údaje o vydaných občanských průkazech a jejich držitelích jsou vedeny v agendovém informačním systému evidence občanských průkazů po dobu 15 let ode dne skončení platnosti občanského průkazu. Tyto údaje byly zpracovány pro účely vydávání občanských průkazů, k vedení jejich evidence a k poskytování těchto údajů oprávněným subjektům na základě zvláštních zákonů. Zjistí-li subjekt údajů, že údaje jsou nepřesné, může požádat o vysvětlení, popř. provedení opravy.
Výsledek úkonu
Poskytnutí údajů.
Kdy věc řešit
Pokud potřebujete z různých osobních důvodů doložit údaje vedené v evidenci občanských průkazů. Požádat o poskytnutí údajů můžete kdykoliv.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Žádost se podává na tomto formuláři (docx, 26 kB) stanoveném Ministerstvem vnitra. Není-li žádost doručena prostřednictvím datové schránky, je třeba ji podepsat uznávaným elektronickým podpisem.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Občan se dostaví na úřad nebo Ministerstvo vnitra a předloží písemnou žádost nebo ji lze zaslat poštou.
V žádosti občan uvede:
- jméno a příjmení,
- datum narození,
- místo trvalého pobytu,
- číslo občanského průkazu nebo cestovního dokladu,
- rozsah požadovaných údajů.
Žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem občana. Úředně ověřený podpis se nevyžaduje, pokud občan předloží svou žádost osobně, podepíše ji před úřední osobou obecního úřadu obce s rozšířenou působností nebo Ministerstva vnitra a předloží zároveň svůj občanský průkaz nebo cestovní pas.
Za občana mladšího 15 let může žádost podat zákonný zástupce, popřípadě jiné osoby oprávněné podat žádost o vydání občanského průkazu.
Za občana staršího 15 let, kterému byl jmenován opatrovník z důvodu, že mu jeho zdravotní stav působí obtíže při hájení jeho práv, žádá tento opatrovník, umožňuje-li to rozsah jeho působnosti.
Za občana staršího 18 let může požádat člen domácnosti, jehož oprávnění zastupovat bylo schváleno příslušným orgánem veřejné moci.
Za občana může požádat o poskytnutí údajů zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem držitele občanského průkazu.
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Elektronické podání lze učinit
- prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w. Elektronický podpis není vyžadován.
- prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz .
V případě, že podání prostřednictvím emailu nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
Podání lze učinit osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů v úředních hodinách, uvedených zde:
Pondělí | 7:30 – 17:30 hodin |
Úterý | 7:30 – 16:00 hodin |
Středa | 7:30 – 17:30 hodin |
Čtvrtek | 7:30 – 16:00 hodin |
Pátek | 7:30 – 11:00 hodin |
K návštěvě úřadu můžete využít OBJEDNÁVKOVÝ SYSTÉM. K objednání využijte Kontaktní centrum (+420 599 499 311) nebo se objednejte on-line . Aktuální pravidla využívání objednávkového systému naleznete zde .
Při návštěvě pracoviště si vyzvednete lístek z vyvolávacího systému (objednaní klienti zadají svůj kód). Vydávání lístků je zahájeno vždy v 7.30 hodin, poslední lístek z vyvolávacího systému bude vydán vždy 15 minut před skončením úředních hodin. V návaznosti na délku fronty k jednotlivým činnostem může dojít k dřívější blokaci systému pro vydávání pořadových lístků. Pro ověření dostupnosti pracovišť a zobrazení fronty k jednotlivým činnostem klikněte na tento odkaz https://objednavky.ostrava.cz/eobs#/fronty-na-prepazkach/.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Za poskytnutí údajů z informačního systému evidence občanských průkazů se vybírá správní poplatek 50,- Kč za každou započatou stránku , 40 Kč za poskytnutí údajů na technickém nosiči dat.
V případě elektronické žádosti adresované Magistrátu města Ostravy lze správní poplatek uhradit bezhotovostní platbou na příjmový účet č. 19-1649297309/0800. Jako variabilní symbol se uvede číslo ve tvaru 1361260 . Jako zpráva pro příjemce se uvede jméno a příjmení žadatele/poskytnutí údajů z evidence OP.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Za poskytnutí údajů z informačního systému evidence občanských průkazů se vybírá správní poplatek 50,- Kč za každou započatou stránku , 40 Kč za poskytnutí údajů na technickém nosiči dat.
Při osobním vyřízení můžete správní poplatek zaplatit v hotovosti, popřípadě platební kartou.
Při podání poštou musíte zaplatit správní poplatek bezhotovostní platbou na příjmový účet správního orgánu, jehož jste požádal o poskytnutí údajů.
Opravné prostředky
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
Sankce
Sankce nejsou stanoveny.
Působnost
Oblast OVM
- Doklady, ověřování
Klíčová slova
- výpis z evidence dokladů
Konec platnosti popisu úkonu
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému
- Výsledek úkonu není veden v základním registru ani agendovém informačním systému.
- Výsledek úkonu je veden v agendovém informačním systému SMO: IS Radnice VERA, IS GINIS.