Výroční zpráva za rok 2017
Výroční zpráva za rok 2017 o činnosti statutárního města Ostravy a jeho orgánů v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
V souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o informacích") se předkládá tato výroční zpráva za rok 2017 o činnosti statutárního města Ostravy (dále jen „město“) a jeho orgánů v oblasti poskytování informací podle zákona o informacích.
Podle článku 35 obecně závazné vyhlášky statutárního města Ostravy č. 14/2013, Statut města Ostravy, ve znění změn a doplňků, je městským obvodům a jejich orgánům svěřeno oprávnění podávat informace podle zákona o informacích. Městské obvody výroční zprávy uveřejňují na svých úředních deskách a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Městská policie je zahrnuta v této zprávě.
1. počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti:
a) počet podaných žádostí o informace: 294
b) počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti: celkem 103, z toho 16 částečných, 87 úplných
2. počet podaných odvolání proti rozhodnutím: 27
- 8 rozhodnutí bylo nadřízeným orgánem potvrzeno
- 18 rozhodnutí bylo zrušeno a věc vrácena k novému projednání
- v 1 případě byla žádost vyřízena autoremedurou
3. opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:
Ve sledovaném období nebyl soudem veden žádný přezkum zákonnosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace povinným subjektem, tedy v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech dle zákona nebyly vynaloženy žádné náklady.
4. výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence:
nebyly poskytnuty žádné výhradní licence
5. počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:
a) počet podaných stížností: 12
b) důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:
Stížnosti byly podávány na :
- neposkytnutí informace
- poskytnutí pouze části informací
- výši úhrady
Stížnosti byly řešeny povinným subjektem a nadřízeným orgánem takto:
- ve 4 případech nadřízený orgán postup města potvrdil
- ve 3 případech nadřízený orgán nařídil žádost vyřídit
- ve 2 případech byla žádost vyřízena autoremedurou
- v 1 případě byla stížnost posouzena jako opožděná
- ve 2 případech nařízeno sjednat nápravu
Jednalo se o žádosti o informace:
- k materiálům z jednání rady a zastupitelstva města
- k firmě Zásobování teplem Ostrava
- ke spisovým materiálům odboru DSČ
- k ekologizaci veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
- ke stavebním záměrům na území SMO
- k poplatku za svoz komunálního odpadu
6. další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona:
a) 10 žádostí bylo vyřízeno odkazem na zveřejněnou informaci
b) 2 žádosti byly poskytnuty s finanční úhradou
c) nejčastěji se žádosti o poskytnutí informace vztahovaly ke spisovým materiálům odboru dopravně správních činností, ochraně životního prostředí, zasedání RM a ZM, dopravní infrastruktuře na území města
d) z celkového počtu 294 žádostí bylo vyřízeno:
- přímým poskytnutím: 179 žádostí
- odloženo bylo 12 žádostí - z toho 9 žádostí odloženo zcela, 3 žádosti částečně
- odmítnutím: 103 žádostí - z toho 87 žádostí odmítnuto zcela, 16 žádostí částečně.
Tato výroční zpráva byla schválena radou města dne 13.02.2018 usnesením č. 08377/RM1418/117 a je zveřejněna na úřední desce města a způsobem umožňujícím dálkový přístup, tj. na internetové adrese http://www.ostrava.cz/
V Ostravě 13.února 2018
Přehled o vyřizování žádostí o poskytnutí informací v r. 2017 ke stažení ve formátu pdf.