VÝROČNÍ ZPRÁVA ZA ROK 2024
V souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o informacích") se předkládá tato výroční zpráva za rok 2024
o činnosti statutárního města Ostravy a jeho orgánů (dále jen „město“) v oblasti poskytování informací podle zákona o informacích.
Podle článku 35 odst. 1 obecně závazné vyhlášky statutárního města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, v platném znění, je městským obvodům a jejich orgánům svěřeno oprávnění podávat informace podle zákona o informacích. Městské obvody výroční zprávy uveřejňují na svých úředních deskách a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Poskytování informací dle zákona o informacích vykonávané Městskou policií Ostrava je zahrnuto v této zprávě.
1. počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti:
a) počet podaných žádostí o informace: 233
b) počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti: celkem 27, z toho 14 částečné odmítnutí, 13 úplné odmítnutí žádosti
2. počet podaných odvolání proti rozhodnutím: 8
- v 5 případech nadřízený orgán odvolání zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil
- ve 2 případech nadřízený orgán zrušil rozhodnutí MMO a věc vrátil k novému projednání
- v 1 případě nadřízený orgán v části zrušil rozhodnutí MMO a přikázal žádost vyřídit ve lhůtě 15 dní a v části odvolání zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil
3. opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:
Ve sledovaném období nebyl soudem veden žádný přezkum zákonnosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace povinným subjektem, tedy v souvislosti se soudními řízeními
o právech a povinnostech dle zákona o informacích nebyly vynaloženy žádné náklady.
4. výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence:
nebyly poskytnuty žádné výhradní licence
5. počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:
a) počet podaných stížností: 4
b) důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:
Stížnosti byly podány na:
- neposkytnutí informace
- postup při vyřizování žádosti o informace
Stížnosti byly řešeny povinným subjektem a nadřízeným orgánem takto:
- ve 2 případech nadřízený orgán potvrdil postup MMO
- v 1 případě byla stížnost vyřešena autoremedurou
- v 1 případě nadřízený orgán v části přikázal MMO žádost vyřídit a v části nadřízený orgán potvrdil postup MMO
Jednalo se o žádosti o informace:
- ohledně výše pokut za špatné parkování
- ve věci vedení společného řízení
- v souvislosti s MP Ostrava
6. další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona:
a) 1 žádost byla vyřízena odkazem na zveřejněnou informaci
b) 1 odpověď byla poskytnuta s finanční úhradou
c) nejčastěji se žádosti o poskytnutí informace vztahovaly k činnosti městské policie, spisovým materiálům odboru dopravně správních činností, stavebním řízením na území města
d) z celkového počtu 233 žádostí bylo vyřízeno:
- přímým poskytnutím informace: 186 žádostí
- odložením: 19 žádostí - 10 žádostí bylo odloženo zcela, 9 žádostí bylo odloženo částečně
- odmítnutím: 27 žádostí - 13 žádostí bylo odmítnuto zcela, 14 žádostí bylo odmítnuto částečně.
- v 1 případě běží lhůta 60 dní pro zaplacení výzvy k úhradě
Tato výroční zpráva byla schválena radou města dne 18. 02. 2025 usnesením č. 06487/RM2226/93 a je zveřejněna na úřední desce města a způsobem umožňujícím dálkový přístup, tj. na internetové adrese http://www.ostrava.cz/ a v Centrálním registru výročních zpráv.
Přehled o vyřizování žádostí o poskytnutí informací v r. 2024 ke stažení ve formátu pdf.