V jakém případě ve věci jednat
Paměťová karta podniku (někdy také podniková karta nebo karta firmy) je speciální čipová karta vydávaná dopravním podnikům či firmám, které provozují vozidla vybavená digitálním tachografem, která s louží k identifikaci a správě dat v tachografu na úrovni firmy. Umožňuje podniku stahovat, uchovávat a kontrolovat údaje z tachografu o provozu vozidel a činnosti řidičů. Vydává se právnickým nebo fyzickým osobám podnikajícím , které vlastní nebo provozují vozidla povinně vybavená digitálním tachografem. Používají ji dopravní společnosti, autodopravci či jiní provozovatelé vozidel podléhajících příslušné legislativě (např. Nařízení EU č. 165/2014).
Agendu lze řešit na kterémkoliv obecním úřadu obce s rozšířenou působností. V rámci statutárního města Ostravy agendu vykonává odbor dopravně správních činností, oddělení provozu autoškol a evidence řidičům ul. 30. dubna 635/35, 702 00 Ostrava.
Obecné informace k vyřizování úkonu, informace k úředním hodinám či možnostem objednání poskytuje Kontaktní centrum Magistrátu města Ostravy.
Charakteristika úkonu
Paměťová karta podniku se vydává na žádost jednatele společnosti (v případě právnické osoby) či fyzické osoby podnikatele, nebo na žádost jejího zmocněnce na základě plné moci u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností (dále jen ORP) podle sídla firmy.
Jednatel firmy nebo zmocněnec podává písemnou žádost o vydání paměťové karty vozidla na předepsaném tiskopisu. Na firmu může být vystavených více karet podniku.
Výsledek úkonu
Pokud budou splněny podmínky , bude vydána nová paměťová karta podniku.
Kdy věc řešit
Podáním písemné žádosti o vydání paměťové karty podniku na kterémkoliv obecním úřadu obce s rozšířenou působností. Žádost bude vyřízena do 15 pracovních dnů.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Úkon nelze realizovat elektronicky.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Žadatel předloží :
- platný doklad totožnosti
- doklad o existenci právnické či fyzické osoby (např. živnostenský list, výpis z OR, koncesní listina; atd.) nebo jejich ověřené kopie – není podmínkou
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Úkon nelze realizovat elektronicky.
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
Podání lze učinit osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru dopravně správních činností, oddělení provozu autoškol a evidence řidičů , v úředních hodinách uvedených zde .
K návštěvě úřadu můžete využít OBJEDNÁVKOVÝ SYSTÉM. K objednání využijte Kontaktní centrum (+420 599 499 311) nebo se objednejte on-line . Aktuální pravidla využívání objednávkového systému naleznete zde .
Při návštěvě pracoviště si vyzvednete lístek z vyvolávacího systému (objednaní klienti zadají svůj kód). Vydávání lístků je zahájeno vždy dle úředních hodin v 7.30 hodin nebo v 8.00 hod., poslední lístek z vyvolávacího systému bude vydán vždy 15 minut před skončením úředních hodin. V návaznosti na délku fronty k jednotlivým činnostem může dojít k dřívější blokaci systému pro vydávání pořadových lístků. Pro ověření dostupnosti pracovišť a zobrazení fronty k jednotlivým činnostem klikněte na tento odkaz .
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Úkon nelze realizovat elektronicky.
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Správní poplatek :
- 700 Kč,- při vydání karty do 15 pracovních dnů
Opravné prostředky
Pokud je žádosti vyhověno, opravné prostředky nejsou stanoveny.
Sankce
Sankce nejsou stanoveny.
Působnost
Oblast OVM
- Doprava a komunikace
Klíčová slova
- Digitální tachograf
- Paměťová karta vozidla
Počátek platnosti popisu úkonu
Konec platnosti popisu úkonu
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému
Vydání paměťové karty podniku je vedeno v agendovém informačním systému digitálního tachografu.