V jakém případě ve věci jednat
V uvedeném případě žádá fyzická osoba, pokud jde o údaje o ní vedené v registru řidičů. Podává-li žádost prostřednictvím zmocněné osoby na základě plné moci, musí být plná moc zapsána v informačním systému oprávnění k zastupování (tj. zmocnění na základě udělení digitální plné moci přes Portál dopravy) nebo podepsaná úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
Od 01.01.2024 můžou řidiči elektronicky prostřednictvím uživatelského rozhraní stanoveného ministerstvem, tj. prostřednictvím Portálu dopravy , požádat o zasílání informací o jejich bodovém hodnocení při jakékoliv změně bodů, tzv. notifikace bodového hodnocení, a to prostřednictvím SMS zprávy na telefonní číslo nebo e-mailem. V tomto případě musí být žadatel ztotožněn prostřednictvím prostředků elektronické identifikace (Mobilní klíč, bankovní identita, apod.).
Agendu lze řešit na kterémkoliv obecním úřadu obce s s rozšířenou působností. V rámci statutárního města Ostravy agendu vykonává odbor dopravně správních činností, oddělení provozu autoškol a evidence řidičů, ul. 30. dubna 635/35, 702 00 Ostrava.
Obecné informace k vyřizování úkonu, informace k úředním hodinám či možnostem objednání poskytuje Kontaktní centrum Magistrátu města Ostravy.
Charakteristika úkonu
Výdej dat z registru řidičů se řídí ustanovením § 121 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (zákon o silničním provozu).
Výsledek úkonu
Výpis z evidenční karty řidiče, výpis z bodového hodnocení řidiče.
Kdy věc řešit
Osobním (v zastoupení ) podáním žádosti na přepážce evidence řidičů je výpis vystaven na počkání, formulář je k dispozici na přepážce evidence řidičů – výpis je vyhotoven na počkání.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Při úkonu provedeném elektronicky se přihlašujete prostřednictvím Portálu občana .
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Žadatel předloží:
- platný doklad totožnosti.
- v případě podání žádosti jinou osobou na základě plné moci, musí být plná moc zapsána v informačním systému oprávnění k zastupování (tj. zmocnění na základě udělení digitální plné moci přes Portál dopravy) nebo podepsaná úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
- vyplněná žádost – k dispozici na přepážkách evidence řidičů
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Elektronické podání lze učinit prostřednictvím “ Portálu občana “ – https://obcan.portal.gov.cz/. V tomto případě musí být žadatel ztotožněn prostřednictvím prostředků elektronické identifikace (Mobilní klíč, bankovní identita, apod.). V uvedené aplikaci se žadatel dostane k výpisu jak z bodového systému, tak z evidenční karty řidiče bez poplatku a návštěvy úřadu.
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
Podání lze učinit osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru dopravně správních činností, oddělení provozu autoškol a evidence řidičů , v úředních hodinách uvedených zde .
K návštěvě úřadu můžete využít OBJEDNÁVKOVÝ SYSTÉM. K objednání využijte Kontaktní centrum (+420 599 499 311) nebo se objednejte on-line . Aktuální pravidla využívání objednávkového systému naleznete zde .
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Správní poplatek:
- poplatek není stanoven – prostřednictvím Portálu občana je možné získat výpis z evidenční karty řidiče a výpis z bodového hodnocení bez poplatku
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Správní poplatek:
- 30,- Kč za první stranu,
- 10,- Kč za každou další započatou stranu (položka č. 3 písm. a) sazebníku zákona č.634/2004 Sb., o správních poplatcích).
Opravné prostředky
Pokud je žadateli vyhověno, opravné prostředky nejsou určeny.
Sankce
Sankce nejsou stanoveny.
Působnost
Oblast OVM
- Doprava a komunikace
Klíčová slova
- bodové hodnocení
- evidenční karta řidiče
- registr řidičů
- výpis
Počátek platnosti popisu úkonu
Konec platnosti popisu úkonu
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému
Výsledek úkonu je evidován v centrálním registru řidičů.