Potřebuji si vyřídit

Žádost o zařazení vozidla do evidence vozidel taxislužby.

V jakém případě ve věci jednat

Evidenci vozidel taxislužby upravuje ust. § 21a zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů a prováděcí vyhlášky č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů. Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava (budova Nové radnice), 2. poschodí, kancelář č. 287. Žádost podává dopravce, který je podle zápisu v registru silničních vozidel provozovatelem vozidla a sídlo podnikání má ve správním obvodu zdejšího dopravního úřadu.

Úřední dny: po, st. 8-17 hod., čt. 8-16 hod.

Kontaktní zaměstnanci oddělení pro jednotlivé agendy
Bc. Tomáš Konečný

Tel.: 599 442 032
tomas.konecny@ostrava.cz

Mgr. Jiří Bulušek

Tel.: 599 442 032

jiri.bulusek@ostrava.cz

Mgr. Mrukwia Vratislav

Tel.: 599 442 064
vratislav.mrukwia@ostrava.cz

Charakteristika úkonu

Jedná se o evidenční úkon (zařazení či vyřazení vozidla z evidence vozidel taxislužby, zapsání změny).

V žádosti dopravce uvede:

a) státní poznávací značku, tovární značku a obchodní označení vozidla a

b) typ a výrobní číslo taxametru, který bude ve vozidle při provozování taxislužby užíván, případně uvede, že vozidlo taxislužby nebude vybaveno taxametrem

Dopravní úřad zapíše vozidlo do evidence vozidel taxislužby na základě žádosti dopravce, pokud:

a) jde o vozidlo kategorie L nebo M1,

b) je dopravce podle zápisu v registru silničních vozidel provozovatelem vozidla,

c) vozidlo není evidováno jako vozidlo taxislužby pro jiného dopravce a

d) vozidlo nebylo v posledním roce vyřazeno z evidence vozidel taxislužby pokud dopravci byl pravomocně uložen správní trest za přestupek uvedený v § 35 odst. 2 písm. j) nebo m), kterého se ve vztahu k tomuto vozidlu dopustil

Výsledek úkonu

Od podání žádosti ve lhůtě do 30 dnů žadatel obdrží Výpis z Evidence vozidel taxislužby společně s evidenční nálepkou vozidla taxislužby, v případě požadavku o změnu v evidenci obdrží informaci o provedené změně, případně výpis s uvedením změny.

Kdy věc řešit

Požadavek je vyřizován po úhradě správního poplatku.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Formuláře ke stažení naleznete na konci popisu úkonu + potvrzení o úhradě správního poplatku.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Formuláře ke stažení naleznete na konci popisu úkonu.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Elektronické podání lze učinit
– prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w. Elektronický podpis není vyžadován, pokud zvláštní právní předpis nevyžaduje speciální formu úkonu.
– prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy posta@ostrava.cz .
V případě, že podání nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit

– osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy v úředních hodinách uvedených zde .

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Přijetí žádosti o zápis vozidla do evidence vozidel taxislužby – 1 000 Kč

Vydání evidenční nálepky vozidla taxislužby na žádost dopravce – 1 000 Kč

Přijetí žádosti o poskytnutí údajů z Rejstříku podnikatelů v silniční dopravě v elektronické  podobě – 50 Kč

Přijetí žádosti o poskytnutí údajů z Rejstříku podnikatelů v silniční dopravě v listinné podobě   za každou i započatou stránku – 50 Kč

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Přijetí žádosti o zápis vozidla do evidence vozidel taxislužby – 1 000 Kč

Vydání evidenční nálepky vozidla taxislužby na žádost dopravce – 1 000 Kč

Přijetí žádosti o poskytnutí údajů z Rejstříku podnikatelů v silniční dopravě v elektronické  podobě – 50 Kč

Přijetí žádosti o poskytnutí údajů z Rejstříku podnikatelů v silniční dopravě v listinné podobě   za každou i započatou stránku – 50 Kč

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Doprava a komunikace
  • Podnikání

Klíčová slova

  • evidence vozidel taxislužby
  • provozování taxislužby
  • taxametr
  • taxi
  • taxislužba

Počátek platnosti popisu úkonu

27.08.2025

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

• Výsledek úkonu je veden v agendovém informačním systému SMO: E-spis, IS GINIS,
• Výsledek úkonu je veden v celostátním informačním systému RPSD.

Formuláře

Rychlý kontakt