Potřebuji si vyřídit

Komunální odpad – nádoby

V jakém případě ve věci jednat

Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor ochrany životního prostředí, oddělení oddělení odpadového hospodářství a ochrany ovzduší, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava.

Oprávněn jednat je jakýkoliv obyvatel nemovitosti podle místa trvalého pobytu nebo místa, kde se trvale zdržuje. V případě rodinných domků jsou to především vlastníci.

Žadatel řeší:

  • přistavení sběrné nádoby u zkolaudovaného domu, při koupi domu,
  • výměnu poškozené nádoby,
  • navýšení, snížení počtu nádob a jejich četnost vývozu vzhledem k počtu osob bydlících v nemovitosti (stěhování, úmrtí, narozené dítě).

Charakteristika úkonu

Žadatel podá písemnou žádost, kde uvede, čeho se žádost týká (přidělení nádoby k nemovitosti nebo novostavbě, výměna poškozené nádoby, přehodnocení stavu v počtu nádob k počtu obyvatel domu).

V žádosti bude uveden telefonní kontakt, úplná adresa, počet obyvatel bydlících v nemovitosti a odůvodnění žádosti (narozené dítě, zdravotní potíže, inkontinence, topení na tuhá paliva).

V případě vytápění nemovitosti tuhými palivy je nutno každoročně doložit doklad o nákupu tuhých paliv nebo čestné prohlášení o nákupu tuhých paliv a zároveň co 3 roky doložit doklad o provedení kontroly technického stavu a provozu spalovacího stacionárního zdroje (revize).

Obecně závazná vyhláška statutárního města Ostravy č. 12/2021

Výsledek úkonu

Poskytnutí informace.

Kdy věc řešit

Řízení je zahájeno doručením žádosti. Lhůta pro poskytnutí informace je nejpozději do do 30 dnů od podání žádosti.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Žádost lze podat e-mailem (vždy doplnit telefonní kontakt) na níže uvedeného referenta, telefonicky (upřednostňujeme z důvodu upřesnění konkrétních informací potřebných k vyřízení žádosti), prostřednictvím datových schránek nebo elektronicky prostřednictvím elektronické podatelny posta@ostrava.cz .

Doklady potřebné k ověření totožnosti.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Žádost lze podat písemně nebo osobně na podatelně magistrátu města Ostravy.

Doklady potřebné k ověření totožnosti.

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Žádost lze podat v elektronické podobě:

  • na adresu elektronické podatelny posta@ostrava.cz (podepsané uznávaným elektronickým podpisem)
  • do datové schránky: 5zubv7w

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Podání lze učinit osobně na Magistrátu města Ostravy, odbor ochrany životního prostředí, oddělení ochrany přírody, půdy a lesa, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, budova Nové radnice, kancelář č. 107.

Úřední hodiny

  • pondělí 8:00 – 11:30     12:30 – 17:00*
  • středa   8:00 – 11:30     12:30 – 17:00*
  • čtvrtek 8:00 – 11:30     12:30 – 16:00 (pouze pro objednané klienty)

* od 14:00 hod. je agenda zajišťována pouze vybranými úředními osobami

specialista pro komunální služby            +420599442558         107 / MMO Nová radnice (budova NR)

    • Krásné Pole, Martinov, Plesná, Polanka nad Odrou, Poruba, Pustkovec, Svinov Třebovice, Vítkovice, Proskovice, Mariánské Hory

specialista pro komunální služby            +420599442559         107 / MMO Nová radnice (budova NR)

    • Petřkovice, Hošťálkovice, Lhotka, Michálkovice, Radvanice a Bartovice, Slezská Ostrava

specialista pro komunální služby            +420599442560         107 / MMO Nová radnice (budova NR)

    • Hrabová, Nová Bělá, Stará Bělá, Hulváky, Moravská Ostrava a Přívoz, Nová Ves, Ostrava-Jih

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

Opravné prostředky

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

Sankce

Sankce nejsou stanoveny.

Působnost

samospráva

Oblast OVM

  • Životní prostředí

Klíčová slova

  • Četnost vývozu odpadu
  • Nádoba na odpad
  • Navýšení počtu nádob
  • Odpadová služba
  • Odpady
  • OZO
  • Sběrná nádoba
  • Životní prostředí

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

• Není veden v základním registru ani agendovém informačním systému.

Rychlý kontakt