V jakém případě ve věci jednat
Výpis z živnostenského rejstříku slouží jako úřední doklad k prokázání, že určitý subjekt má nebo měl živnostenské oprávnění, nebo jiných skutečností, týkajících se určitého subjektu, zapsaných v živnostenském rejstříku, popř. jako potvrzení o tom, že v rejstříku určitý zápis není.
Charakteristika úkonu
Údaje z živnostenského rejstříku jsou zveřejňovány v elektronické podobě a jsou veřejně přístupné zde. Na této adrese lze získat úplný elektronický výpis z veřejně přístupných údajů podepsaný kvalifikovanou pečetí. Pokud je úkon iniciován v souvislosti s uplatněním práva žadatele je prvotním úkonem podání žádosti o výpis ze živnostenského rejstříku na určitý subjekt. Žadatel uvede jemu známé informace, které mohou vést k jednoznačné identifikaci subjektu, o jehož výpis žádá.
Výsledek úkonu
Živnostenský úřad na požádání vydává z rejstříku v listinné nebo elektronické formě:
- výpis podle § 47 odst. 2 nebo 3; tento výpis se vydá podnikateli, kterého se týká,
- úplný výpis, který obsahuje všechny údaje, s výjimkou údajů o pokutách a rodných číslech; tyto jsou poskytovány pouze podnikatelům,
- částečný výpis, který obsahuje údaje v požadovaném rozsahu, s výjimkou údajů o pokutách a rodných číslech; tyto jsou poskytovány pouze podnikatelům,
- potvrzení o určitém zápisu, popřípadě o tom, že v rejstříku určitý zápis není.
Kdy věc řešit
Prvotním úkonem je podání žádosti o výpis z živnostenského rejstříku na určitý subjekt.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
- žádost o výpis z živnostenského rejstříku
- prokázat totožnost ohlašovatele (zaslat žádost prostřednictvím datové schránky či e-mailem se zaručeným el. podpisem
- doklad o zaplacení správního poplatku
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
- platný doklad totožnosti. Žádá-li o výpis zástupce žadatele, musí být vybaven písemnou plnou mocí a pravost podpisu zmocnitele musí být úředně ověřena.
- doklad o zaplacení správního poplatku
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Prostřednictvím portálu veřejné správy: zde
případně prostřednictvím portálu živnostenského podnikání může podávající vytvořit elektronické podání a odeslat ho podle pokynů aplikace přímo zvolenému živnostenskému úřadu nebo do datové schránky vybraného úřadu. Tyto způsoby podání vyžadují od podatele uznávaný elektronický podpis nebo aktivní datovou schránku.
Více informací lze najít na těchto stránkách
Datová schránka Magistrátu města Ostravy má identifikátor: 5zubv7w
Elektronické podatelna Magistrátu města Ostravy: posta@ostrava.cz
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete zde .
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
U kteréhokoli obecního živnostenského úřadu osobně, prostřednictvím zplnomocněné osoby, poštou či prostřednictvím kontaktního místa CZECH POINT.
K návštěvě Magistrátu města Ostravy můžete využít OBJEDNÁVKOVÝ SYSTÉM. K objednání využijte Kontaktní centrum (+420 800 990 980) nebo se objednejte on-line . Aktuální pravidla využívání objednávkového systému naleznete zde .
Při návštěvě pracoviště si vyzvednete lístek z vyvolávacího systému (objednaní klienti zadají svůj kód). Vydávání lístků je zahájeno vždy v 7.30 hodin, poslední lístek z vyvolávacího systému bude vydán vždy 15 minut před skončením úředních hodin. V návaznosti na délku fronty k jednotlivým činnostem může dojít k dřívější blokaci systému pro vydávání pořadových lístků. Pro ověření dostupnosti pracovišť a zobrazení fronty k jednotlivým činnostem klikněte na tento odkaz .
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
U podání, které je učiněno prostřednictvím elektronického formuláře, správní úřad v souladu s ustanovením § 9 zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, poplatek snižuje o 20 %.
Správní poplatek za poskytnutí informací z veřejné či neveřejné části živnostenského rejstříku je stanoven ve výši:
- 16,- Kč za výpis za každou i započatou stránku,
Pokud je žádost vyřizována osobně na živnostenském úřadě MMO, hradí se správní poplatek na pokladně, pokud je žádost zasílána poštou, bude žadatel před vyřízením žádosti písemně vyzván k úhradě správního poplatku. Úkon bude živnostenským úřadem proveden až po předložení dokladu o zaplacení správního poplatku. Správní poplatky je možné uhradit několika způsoby:
- v hotovosti nebo prostřednictvím platebních karet v pokladně MMO v kanceláři č. 101 nebo
- bezhotovostním převodem na účet Statutárního města Ostravy, č. účtu 19-1649297309/0800 vedený u České spořitelny Ostrava, a.s. při platbě nutno uvést VS 1300100000, KS 0379
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Správní poplatek za poskytnutí informací z veřejné či neveřejné části živnostenského rejstříku je stanoven ve výši:
- 20,- Kč za výpis za každou i započatou stránku.
Pokud je žádost vyřizována osobně na živnostenském úřadě MMO, hradí se správní poplatek na pokladně, pokud je žádost zasílána poštou, bude žadatel před vyřízením žádosti písemně vyzván k úhradě správního poplatku. Úkon bude živnostenským úřadem proveden až po předložení dokladu o zaplacení správního poplatku. Správní poplatky je možné uhradit několika způsoby:
- v hotovosti nebo prostřednictvím platebních karet v pokladně MMO v kanceláři č. 101 nebo
- bezhotovostním převodem na účet Statutárního města Ostravy, č. účtu 19-1649297309/0800 vedený u České spořitelny Ostrava, a.s. při platbě nutno uvést VS 1300100000, KS 0379
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu
Není předmětem úkonu.
Opravné prostředky
Nejsou.
Sankce
Neuplatňují se.
Působnost
Oblast OVM
- Podnikání
Klíčová slova
- fyzická osoba
- koncese
- podnikání
- podnikatel
- právnická osoba
- výpis
- živnost
Počátek platnosti popisu úkonu
Konec platnosti popisu úkonu
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému
• Výsledek úkonu je veden v celostátním Registru živnostenského podnikání.