V jakém případě ve věci jednat
Oprávnění k řízení vozidla taxislužby dle ust. § 21c odst. 1 zákona č. 111/1994 Sb. a splnění podmínek stanovených ust. § 9 odst. 2 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů.
Agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava (budova Nové radnice), 2. poschodí, č. kanceláře 287
Úřední dny: po, st. 8-17 hod., čt. 8-16 hod. Lze podat na jakémkoli úřadu s rozšířenou působností.
Kontaktní zaměstnanci oddělení pro jednotlivé agendy
Bc. Tomáš Konečný
Tel.: 599 442 032
tomas.konecny@ostrava.cz
Mgr. Jiří Bulušek
Tel.: 599 442 032
jiri.bulusek@ostrava.cz
Mgr. Mrukwia Vratislav
Tel.: 599 442 064
vratislav.mrukwia@ostrava.cz
Charakteristika úkonu
Získání oprávnění k řízení vozidla taxislužby, kdy žadatel obdrží průkaz řidiče taxislužby (zničení a ztráta průkazu řidiče taxislužby se řeší vydáním nového průkazu řidiče taxislužby).
Výsledek úkonu
Vydání dokladu – průkaz řidiče vozidla taxislužby.
Kdy věc řešit
Nový žadatel o získání oprávnění řidiče taxislužby kdykoli, v případě konce platnosti původního průkazu řidiče taxislužby nejlépe 1 měsíc před koncem platnosti. Při doručení podání (žádosti) a při doložení všech dokladů potřebných k vydání je průkaz vydán nejpozději do 30 dnů.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Žadatel předloží doklad totožnosti, cizinec ze země mimo EU předloží výpis z evidence trestů vydaný příslušným soudním nebo správním orgánem státu, jehož je státním příslušníkem, a státu posledního pobytu (úředně přeložený do jazyka českého) – tento doklad nesmí být starší 3 měsíců, povolení k pobytu na území ČR, cizinci mimo EU taktéž doklad prokazující oprávnění k výkonu práce na území ČR. Pokud je žadatel držitelem řidičského průkazu vydaného jiným členským státem, přiloží jej k žádosti.
Formuláře ke stažení naleznete na konci popisu úkonu.
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Formuláře ke stažení naleznete na konci popisu úkonu.
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Elektronické podání lze učinit
– prostřednictvím datové schránky města ID: 5zubv7w. Elektronický podpis není vyžadován, pokud zvláštní právní předpis nevyžaduje speciální formu úkonu.
– prostřednictvím elektronické podatelny Magistrátu města Ostravy
posta@ostrava.cz
.
V případě, že podání nebude opatřeno zaručeným elektronickým podpisem (zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu nebo kvalifikovaný elektronický podpis), je nezbytné jeho doplnění (do 5 dnů) některou z kvalifikovaných forem podání, tj. písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Bližší informace k náležitostem podání směrovaným na elektronickou podatelnu naleznete
zde
.
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
Podání lze učinit
– osobně (nejefektivnější a nejrychlejší způsob) na Magistrátu města Ostravy, odboru dopravy, oddělení silniční a drážní dopravy v úředních hodinách uvedených zde .
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Přijetí žádosti o udělení oprávnění řidiče taxislužby – 1 000 Kč
Vydání nového průkazu řidiče taxislužby z důvodu ztráty, zničení, odcizení nebo poškození průkazu řidiče taxislužby nebo změny údajů v něm zaznamenaných – 1 000 Kč
Opravné prostředky
ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje podáním učiněným prostřednictvím odboru dopravy Magistrátu města Ostravy.
Působnost
Oblast OVM
- Doklady, ověřování
- Doprava a komunikace
Klíčová slova
- průkaz řidiče taxislužby
- řidičský průkaz
- taxi
- taxislužba
Počátek platnosti popisu úkonu
Konec platnosti popisu úkonu
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému
• Výsledek úkonu je veden v agendovém informačním systému SMO: E-spis, IS GINIS.
• Výsledek úkonu je veden v celostátním informačním systému RPSD.