Potřebuji si vyřídit

Žádost o vydání potvrzení, výpisu, opisu (kopie) z dokumentů spravovaných Statutárním městem Ostrava

V jakém případě ve věci jednat

Potřebujete-li doložit dobu zaměstnání pro žádost o důchod, ale Váš bývalý zaměstnavatel už neexistuje. Odbor vnitřních věcí magistrátu spravuje dokumenty zrušených právnických osob, jejichž zakladatelem nebo likvidátorem bylo město Ostrava, a dokumenty zaměstnanců ve školství zrušených národních výborů a Školského úřadu Ostrava.

V Ostravě agendu řeší Magistrát města Ostravy, odbor vnitřních věcí, oddělení středisko informačních služeb, Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava.

Charakteristika úkonu

Po doložení žádosti referentky spisové služby zkontrolují, zda žádost obsahuje všechny potřebné údaje. Poté vyhledají v interních seznamech, zda ke konkrétnímu žadateli evidují osobní spis, popřípadě mzdové listy. Následně vyhledají dokumenty v externích spisovnách. Potvrzení není možné vyhotovit na počkání.  Potvrzení si můžete po předchozí domluvě vyzvednout osobně nebo může být zasláno do datové schránky nebo poštou do vlastních rukou výhradně adresáta.

Výsledek úkonu

Potvrzení o zaměstnání, kopie mzdových listů, popřípadě kopie evidenčního listu.

Kdy věc řešit

Pokud Česká správa sociálního zabezpečení nemá kompletní doklady a požaduje doložení odpracované doby po žadateli o důchod.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Žádost o vydání potvrzení, výpisu, opisu (kopie) z fondů spravovaných SMO, která musí obsahovat údaje o žadateli. Jméno, příjmení (i všechna dřívější), datum narození, místo narození, adresa, telefonní číslo. Nejlépe na předepsaném formuláři níže.

Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Žádost o vydání potvrzení, výpisu, opisu (kopie) z fondů spravovaných SMO, která musí obsahovat údaje o žadateli. Jméno, příjmení (i všechna dřívější), datum narození, místo narození, adresa, telefonní číslo. Nejlépe na předepsaném formuláři níže.

Žadatel je povinen předložit platný průkaz totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas, aj.).

Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky

Zasláním předepsaného formuláře do datové schránky magistrátu (5zubv7w) nebo na adresu elektronické podatelny ( posta@ostrava.cz) .

Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat

Úkon lze učinit osobně na Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, oddělení středisko informačních služeb, kancelář č. 131, 132 v úředních hodinách uvedených zde:

Pondělí 7:30 – 17:00 hodin
Úterý 7:30 – 15:30 hodin
Středa 7:30 – 17:00 hodin
Čtvrtek 7:30 – 16:00 hodin
Pátek 7:30 – 13:00 hodin

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky

Úkon není zpoplatněn.

Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky

Úkon není zpoplatněn.

Opravné prostředky

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

Časté dotazy

  • Otázka: Co dělat pokud hledané dokumenty nejsou uloženy na Magistrátu města Ostravy?
    Odpověď:

    Doklady o délce zaměstnání a příjmech nutných pro výpočet důchodu uchovává Česká správa sociálního zabezpečení. Současně tyto dokumenty uchovává i zaměstnavatel. Dokumenty, které slouží k výpočtu důchodu nebo potvrzení doby zaměstnání (mzdové listy, osobní spisy), nejsou ze zákona archiváliemi. Jejich uložení, zvláště u podniků rychle zanikajících na začátku 90. let, bylo značně problematické. Stává se, že Česká správa sociálního zabezpečení nemá kompletní doklady, doporučujeme tedy nejprve kontaktovat bývalého zaměstnavatele. Pokud organizace zanikla, pak je možné vyhledat nástupnickou organizaci, případně likvidátora hledané společnosti je-li znám. Je možné ještě vyhledat v seznamech komerčních spisoven.

  • Otázka: Kde najdu doklad o závěrečné učňovské zkoušce nebo maturitní zkoušce (opis vysvědčení)?
    Odpověď:

    Doklady o studiu se ukládají v příslušné škole po dobu 45 let a teprve následně jsou předávány k trvalému uložení do státního nebo městského archivu. Doporučujeme proto obrátit se v první řadě na danou školu nebo jejího nástupce, zda se u nich doklady nachází. Teprve pak je vhodné obrátit se na příslušný archiv. Upozorňujeme, že výuční listy z let 1962–1990 pro území bývalého Severomoravského kraje jsou uloženy v Zemském archivu v Opavě (vyřizuje Lenka Hlubová, l.hlubova@zao.archives.cz, tel.: +420 553 607 256). Samotnou školní docházku vyřizuje po uplynutí lhůty 45 let Archiv města Ostravy z převzatých třídních katalogů (archiv@ostrava.cz, tel.: 599 450 012).

Sankce

Sankce nejsou stanoveny.

Působnost

státní správa vykonávaná v přenesené působnosti

Oblast OVM

  • Doklady, ověřování

Klíčová slova

  • mzdový list
  • potvrzení
  • zaměstnání

Konec platnosti popisu úkonu

Bez omezení

Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo agendovém informačním systému

Není veden v základním registru ani agendovém informačním systému.

Formuláře

Rychlý kontakt