Výroční zpráva za rok 2021
V souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o informacích") se předkládá tato výroční zpráva za rok 2021
o činnosti statutárního města Ostravy a jeho orgánů (dále jen „město“) v oblasti poskytování informací podle zákona o informacích.
Podle článku 35 obecně závazné vyhlášky statutárního města Ostravy č. 14/2013, Statut města Ostravy, v platném znění, je městským obvodům a jejich orgánům svěřeno oprávnění podávat informace podle zákona o informacích. Městské obvody výroční zprávy uveřejňují na svých úředních deskách a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Poskytování informací dle zákona o informacích vykonávané Městskou policií Ostrava je zahrnuto v této zprávě.
1. počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti:
a) počet podaných žádostí o informace: 169
b) počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti: celkem 49, z toho 15 částečné odmítnutí, 34 úplné odmítnutí žádosti
2. počet podaných odvolání proti rozhodnutím: 5
- ve 4 případech nadřízený orgán odvolání zamítl a potvrdil postup MMO
- v 1 případě běží lhůta pro rozhodnutí nadřízeného orgánu
3. opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:
Ve sledovaném období nebyl soudem veden žádný přezkum zákonnosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace povinným subjektem, tedy v souvislosti se soudními řízeními
o právech a povinnostech dle zákona o informacích nebyly vynaloženy žádné náklady.
4. výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence:
nebyly poskytnuty žádné výhradní licence
5. počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:
a) počet podaných stížností: 2
b) důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení:
Stížnosti byly podávány na:
- neposkytnutí informace
Stížnosti byly řešeny povinným subjektem a nadřízeným orgánem takto:
- v 1 případě nadřízený orgán přikazuje MMO žádost vyřídit
- v 1 případě nadřízený orgán rozhodnutí MMO potvrzuje
Jednalo se o žádost o informace:
- ke smlouvě o postoupení pohledávek
6. další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona:
a) 4 žádosti byly vyřízeny odkazem na zveřejněnou informaci
b) žádná z informací nebyla poskytnuta s finanční úhradou
c) nejčastěji se žádosti o poskytnutí informace vztahovaly ke spisovým materiálům odboru dopravně správních činností, stavebním řízením na území města, činnosti městské policie
d) z celkového počtu 169 žádostí bylo vyřízeno:
- přímým poskytnutím informace: 114 žádostí
- odloženo bylo 6 žádostí – 5 žádostí bylo odloženo zcela, 1 žádost byla odložena částečně
- odmítnutím: 49 žádostí - 34 žádostí bylo odmítnuto zcela, 15 žádostí bylo odmítnuto částečně
Tato výroční zpráva byla schválena radou města dne 15.02.2022 usnesením č. 08691/RM1822/135 a je zveřejněna na úřední desce města a způsobem umožňujícím dálkový přístup, tj. na internetové adrese http://www.ostrava.cz/.
Přehled o vyřizování žádostí o poskytnutí informací v r. 2021 ke stažení ve formátu pdf.