Nahlédnutí do sbírky listin, vydání potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Nahlédnutí do sbírky listin, vydání potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin
-
Základní informace k životní situaci
Matriční úřad, úřad s rozšířenou působností nebo krajský úřad povolí nahlédnout do sbírky listin nebo druhopisu matriční knihy vedené do 31. prosince 1958 a činit výpisy z nich v přítomnosti matrikáře nebo vydá potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin, kterou vede, nebo v druhopisu matriční knihy vedené do 31. prosince 1958.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Matriční úřad, úřad s rozšířenou působností nebo krajský úřad povolí nahlédnout do sbírky listin nebo druhopisu matriční knihy vedené do 31.12.1958 a činit výpisy z ní v přítomnosti matrikáře nebo vydá potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin, kterou vede, nebo druhopisu matriční knihy vedené do 31.12.1958
- fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny, jejím sourozencům a zmocněncům těchto osob
- pro úřední potřebu státních orgánů nebo výkon přenesené působnosti orgánů územních samosprávných celků
- statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31.12.1949
- nebo fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány uzemních samosprávných celků
V případě osvojení mohou nahlédnout do sbírky listin nebo druhopisu matriční knihy vedené do 31.12.1958 pouze osvojitelé a po dovršení 12 let i osvojenec, pokud nebylo soudem rozhodnuto o utajení osvojení; pokud bylo soudem rozhodnuto o utajení osvojení, může osvojenec nahlédnout do sbírky listin až po nabytí svéprávnosti.
Za členy rodiny se pro účely tohoto zákona považuje manžel, partner, rodiče, děti, prarodiče, vnuci a pravnuci.
Registrující úřad, úřad s rozšířenou působností nebo krajský úřad povolí nahlédnout do sbírky listin vedené ke knize partnerství a činit výpisy z ní v přítomnosti matrikáře nebo vydá potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin
- fyzické osobě, které se zápis týká, nebo jejímu zmocněnci
- pro úřední potřeby státních orgánů
- fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo orgány územních samosprávných celků
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podejte písemnou žádost na příslušný úřad.
-
Na které instituci životní situaci řešitŽádost o vydání potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin nebo o nahlédnutí do sbírky listin podejte u krajského úřadu, u úřadů s rozšířenou působností nebo u matričního úřadu, který sbírku listin vede nebo uchovává.
Pokud došlo k matriční události (tj. k narození, uzavření manželství, uzavření registrovaného partnerství nebo úmrtí) ve správním obvodu města Ostravy, můžete si podat tuto žádost na: Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, odd. správních činností, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava
Pokud došlo k matriční události v právě probíhajícím kalendářním roce musíte si tuto žádost podat na matričním úřadě, v jehož správním obvodu k matriční události došlo. -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na úřadě předložte:
- doklad totožnosti
- a dále je nutné prokázat příbuzenský vztah matričními doklady, v případě, že je požadován údaj o jiné osobě než je žadatel, dle ust. § 25 odst. 1 písm. a) zákona o matrikách.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář žádosti není stanoven, je možné napsat si žádost volnou formou.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Vydání potvrzení o údajích uváděných ve sbírce listin se zpoplatňuje částkou 50,-- Kč a to i v případě sdělení negativního nálezu, za každou i započatou stránku.
Nahlédnutí do sbírky listin se zpoplatňuje částkou 50,-- Kč za každou matriční událost. -
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti je 30 dnů.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu oddělení správních činností odboru vnitřních věcí Magistrátu města Ostravy.
Použít můžete tyto kontakty:
Bc. Jana Grossmannová
referent matriční agendy
tel. 599443498
135/ Nová Radnice
jgrossmannova@ostrava.cz
Mgr. Lenka Kaločová
metodik matrik
tel. 599443324
137 / Nová Radnice
lkalocova@ostrava.cz
Bc. Jarmila Trchalíková
referent agendy správního řízení
tel. 599442222
137 / Nová Radnice
jtrchalikova@ostrava.cz
Podání žádosti o vydání potvrzení ze sbírky listin není možné řešit elektronickou poštou, pouze písemnou formou - žádostí vlastnoručně podepsanou, případně osobně nebo prostřednictvím zplnomocněného zástupce na příslušném úřadě předložit potřebné doklady.
-
Popis byl naposledy aktualizován
06.01.2023
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno