Vydání označení vozidla lékaře konajícího návštěvní službu č. O 5 (od 1. 1. 2024 má v kompetenci odbor dopravně správních činností)
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Vydání označení vozidla lékaře konajícího návštěvní službu č. O 5 (od 1. 1. 2024 má v kompetenci odbor dopravně správních činností)
-
Základní informace k životní situaci
Lékař konající návštěvní službu je oprávněn při výkonu této služby užívat označení vozidla lékaře konajícího návštěvní službu č. O 5. V jednotlivých případech, a je-li to naléhavě nutné, nemusí po dobu nezbytně nutnou dodržovat zákaz stání a zákaz stání vyplývající z dopravní značky „zákaz stání". Na vozidla označená označením č. O 5 se dále vztahuje platnost výjimky plynoucí z dodatkové tabulky E12 „jen zásobování", „mimo zásobování", resp. „jen dopravní obsluha" a „mimo dopravní obsluhu". Označení vydává obecní úřad s rozšířenou působností.
Od 1. 1. 2024 má v kompetenci odbor dopravně správních činností zde.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Oprávněn jednat je lékař, který vykonává návštěvní službu, a to jak lékař - poskytovatel zdravotních služeb nebo lékař – zaměstnanec poskytovatele zdravotních služeb.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Lékař konající návštěvní službu předloží žádost a doloží požadované doklady.
Každému žadateli, který splňuje podmínky pro vydání označení č. O 5, může být vydáno pouze jedno označení, a to i v případě, že provozuje dvě nebo více zdravotnických zařízení.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Osobní návštěva, podání žádosti a požadovaných dokladů.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Magistrát města Ostravy, odbor sociálních věcí a zdravotnictví.
Označení je vydáváno pro správní obvod Ostrava-Město, tj. Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Příslušnost správního orgánu je podle Metodiky Ministerstva dopravy č. 2/2006 dána místem trvalého pobytu žadatele.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Magistrát města Ostravy
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
Prokešovo náměstí 8, 729 30 Ostrava
Úřední hodiny
pondělí 8.00 – 17.00
středa 8.00 – 17.00
čtvrtek 8.00 – 16.00
(mimo úřední hodiny pouze na základě předchozí domluvy)
Ing. Lucie Brančíková
ekonom - kontrolor+420599443802 145 / MMO Nová radnice (budova NR) Bc. Michaela Hudečková, DiS.
referent na úseku zdravotnictví+420599443856 145 / MMO Nová radnice (budova NR) Ing. Lucie Potyšová
ekonom+420599443857 142 / MMO Nová radnice (budova NR) -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žadatel - lékař poskytující zdravotní služby vlastním jménem:
- průkaz totožnosti
- rozhodnutí o oprávnění k poskytování zdravotních služeb (případně rozhodnutí
o registraci nestátního zdravotnického zařízení)- čestné prohlášení žadatele, že vykonává návštěvní službu
Žadatel – lékař zaměstnanec poskytovatele zdravotních služeb:
- průkaz totožnosti
- rozhodnutí o oprávnění k poskytování zdravotních služeb (případně rozhodnutí
o registraci nestátního zdravotnického zařízení) zaměstnavatele žadatele- potvrzení poskytovatele zdravotnických služeb, že žadatel je jeho
zaměstnancem a že vykonává návštěvní službu -
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o vydání označení, čestné prohlášení
Žádost a čestné prohlášení je možno vyplnit na místě.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, je datum podání žádosti současně datem zahájení řízení, které je ukončeno vydáním rozhodnutí – označení vozidla č. O 5. Správní orgán je povinen rozhodnout ve věci do 30 dnů od zahájení řízení, nejdéle však do 60 dnů od zahájení řízení.
Označení vozidla je v případě doložení všech požadovaných dokladů vydáváno zpravidla na počkání.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
V případě lékařů – zaměstnanců je dotčenou osobou jejich zaměstnavatel - poskytovatel zdravotních služeb. K žádosti o vydání označení vozidla č. O 5 je nutno doložit rozhodnutí o oprávnění k poskytování zdravotních služeb (případně rozhodnutí o registraci nestátního zdravotnického zařízení) zaměstnavatele žadatele a dále pak potvrzení zaměstnavatele, že žadatel je jeho zaměstnancem a že vykonává návštěvní službu.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou požadovány.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možno řešit prostřednictvím elektronické služby.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 30/2001 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení povozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
-
Jaké jsou související předpisy
Metodika Ministerstva dopravy č. 2/2006
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné opravné prostředky nejsou stanoveny.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
V případě zjištění, že držitel označení č. O 5 přestal splňovat podmínky pro vydání označení č. O 5 a toto označení neodevzdal, rozhodne obecní úřad obce s rozšířenou působností o jeho odnětí ve správním řízení.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
Přestane-li držitel označení č. O 5 splňovat podmínky pro jeho vydání, je povinen toto označení neprodleně odevzdat orgánu, jenž je vydal, neboť důvody pro jeho oprávněné užívání pominuly.
Ztrátu či odcizení označení č. O 5 je držitel povinen neprodleně oznámit úřadu, který označení vydal. Na základě žádosti pak úřad vydá označení nové.
Dojde-li k poškození označení č. O 5 nebo jeho zničení, odevzdá je jeho držitel úřadu, který je vydal. Na základě žádosti pak úřad vydá označení nové.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
Ing. Marcela Adámková
vedoucí oddělení ekonomického+420599443810 145 / MMO Nová radnice (budova NR) -
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.08.2011
-
Popis byl naposledy aktualizován
01.12.2023
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace