.
- Kontaktujte magistrát města
-
Kontaktní centrum
844 121 314
599 499 311
Spojovatelna
599 444 444
Neurgentní linka městské policie
800 199 922
Technologické centrum a elektronická spisová služba
Projekt je součástí implementace eGovernmentu v podmínkách statutárního města Ostravy. Cílem projektu je vybavení technologického centra hardwarovými prostředky a pořízení elektronické spisové služby pro zřizované organizace SMO, obce ve správním obvodu SMO a jejich zřizované organizace. Technologické centrum umožňuje využít hostovaného řešení elektronické spisové služby obcím ve správním obvodu SMO, jimi zřizovaným organizacím a organizacím zřizovaným SMO. Příprava projektu byla zahájena začátkem roku 2010. Projekt „Technologické centrum a elektronická spisová služba“ je spolufinancován z Integrovaného operačního programu v rámci výzvy č. 06.
Aktuality
1. Z důvodu nezbytných technických úkonů proběhne od 18.5. 14 hod do 20.5. 22 hod plánovaná odstávka spisové služby eSpis LITE.
V pondělí 21.5. bude aplikace opět plně funkční.
2. Dovolujeme si Vás informovat o funkcionalitách spisové služby, které vyplývají z Národního standardu pro elektronické systémy spisové služby a z aktuální legislativy.
Transakční protokoly
Aplikace spisové služby eSpis Lite umožňuje zapnutí generování transakčních protokolů. Jedná se o zvláštní typ automaticky generovaného dokumentu, který se denně ukládá ve spisové službě s vlastním číslem jednacím, je podepsán systémovým certifikátem a označen časovým razítkem.
Dle Národního standardu pro elektronické systémy spisové služby je transakční protokol zápis provedených operací v systému (eSpis Lite). Náležitosti transakčního protokolu upravuje Národní standart (http://www.mvcr.cz/clanek/narodni-standard-pro-elektronicke-systemy-spisove-sluzby.aspx )
Pro zapnutí generování transakčního protokolu potřebujete:
- Kvalifikovaný certifikát pro elektronickou pečeť (vydává certifikační autorita), příp. elektronický podpis konkrétního zaměstnance (tento však bude muset protokol denně podepisovat)
- Službu na odběr časových razítek sjednanou s certifikační autoritou
- Upravit spisový plán - zahrnout sem transakční protokol s úložní dobou A1
Časová razítka
Spisová služba umožňuje automatické označování dokumentů časovým razítkem v souladu s legislativou.
Pro zprovoznění časových razítek v aplikaci spisové služby je nezbytné, abyste si na vlastní náklady pořídili službu odběru kvalifikovaných časových razítek u certifikační autority (subjekt, který vydává digitální certifikáty).
Požadavek na zprovoznění generování transakčních protokolů a označování digitálních dokumentů časovým razítkem v aplikaci spisové služby prosím zadejte do ServiceDesku magistrátu nebo zašlete na e-mail sd2@ovanet.cz.
ServiceDesk
Vážení uživatelé, pro hlášení požadavků a vad v souvislosti se systémem hostované spisové služby e-spis LITE slouží výhradně ServiceDesk magistrátu. Veškeré vaše požadavky a problémy hlaste prosím prostřednictvím e-mailu na sd2@ovanet.cz nebo na tel.: 599 445 555.
Sekce pro uživatele spisové služby
V autorizované sekci jsou ke stažení k dispozici uživatelské příručky, informace o novinkách a e-learningový kurz.
Vstupte: Sekce pro uživatele
Hlášení problémů a dotazy k aplikaci spisové služby.
Vstupte: SERVICEDESK
Projekt "Technologické centrum a elektronická spisová služba"
je spolufinancován z prostředků Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj.