Navigace

Žádost o povolení k některým činnostem nebo o jeho změnu dle § 14 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, v platném znění

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Žádost o povolení k některým činnostem nebo o jeho změnu dle § 14 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, v platném znění

  2. Základní informace k životní situaci

    Povolení k některým činnostem je třeba:

    • k vysazování stromů nebo keřů v záplavovém území v rozsahu ovlivňujícím odtokové poměry,
    • k těžbě písku, štěrku, bahna s výjimkou bahna k léčivým účelům, valounů apod. z pozemků, na nichž leží koryto vodního toku,
    • ke geologickým pracím spojeným se zásahem do pozemku v záplavových územích a v ochranných pásmech vodních zdrojů,
    • k zasypávání odstavných ramen vodních toků,
    • k vrácení vodního toku do původního koryt,
    • k ukládání těžebního odpadu do povrchových vod.
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Fyzické nebo právnické osoby.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podmínky pro vydání povolení k některým činnostem dle § 14 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb. – žadatel předkládá k žádosti doklady podle povahy povolované činnosti v souladu s vyhláškou č. 429/2024 Sb., o formulářích žádostí předkládaných vodoprávních úřadu a formuláři návrhu na stanovení ochranného pásma vodního zdroje, v platném znění.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Písemnou žádost pošlete poštou, datovou schránkou nebo podejte osobně na podatelně Magistrátu města Ostravy, 1.p., č.dv. 104.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, odbor ochrany životního prostředí v rámci působnosti obce s rozšířenou působností.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, odbor ochrany životního prostředí, Prokešovo nám. 8, 729 30  Ostrava

    Ing. Petra Burešová
    specialista vodního hospodářství
    +420599443048 326 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Marek Horečka
    specialista vodního hospodářství
    +420599442313 316 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Radana Klimentová
    specialista vodního hospodářství
    +420599442315 316 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Lenka Kotarová
    specialista vodního hospodářství
    +420599442314 326 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Renáta Rykalová
    specialista vodního hospodářství
    +420599442374 326 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Klára Strmeňová
    specialista vodního hospodářství
    +420599442310 326 / MMO Nová radnice (budova NR)
    Ing. Barbora Znášiková
    specialista vodního hospodářství
    +420599442330 326 / MMO Nová radnice (budova NR)
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Náležitosti uvedené v bodě 6).

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty jsou stanoveny ustanovením § 115 odst. 10 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, v platném znění, v jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na podkladě dokladů předložených účastníky vodoprávního řízení, rozhodne vodoprávní úřad bezodkladně. V ostatních případech rozhodne nejdéle do 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení, ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců. Nelze-li vzhledem k povaze věci rozhodnout ani v těchto lhůtách, může lhůtu přiměřeně prodloužit odvolací orgán.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Správce dotčeného vodního toku a další osoby dle § 27 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou stanoveny.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání lze učinit v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem, a to na adresu elektronické podatelny magistrátu posta@ostrava.cz

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Proti rozhodnutí o povolení k některým činnostem lze podat odvolání ve lhůtě do 15-ti dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje, podáním učiněným u odboru ochrany životního prostředí Magistrátu města Ostravy.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar
  24. Kontaktní osoba
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  26. Popis byl naposledy aktualizován

    06.01.2025

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace