Navigace

Žádost o povolení k některým činnostem nebo o jeho změnu dle § 14 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, v platném znění

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Žádost o povolení k některým činnostem nebo o jeho změnu dle § 14 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, v platném znění

  2. Základní informace k životní situaci

    Povolení k některým činnostem je třeba:

    • k vysazování stromů nebo keřů v záplavovém území v rozsahu ovlivňujícím odtokové poměry,
    • k těžbě písku, štěrku, bahna s výjimkou bahna k léčivým účelům, valounů apod. z pozemků, na nichž leží koryto vodního toku,
    • ke geologickým pracím spojeným se zásahem do pozemku v záplavových územích a v ochranných pásmech vodních zdrojů,
    • k zasypávání odstavných ramen vodních toků,
    • k vrácení vodního toku do původního koryt,
    • k ukládání těžebního odpadu do povrchových vod.
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Fyzické nebo právnické osoby.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Podmínky pro vydání povolení k některým činnostem dle § 14 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb. – žadatel předkládá k žádosti doklady podle povahy povolované činnosti v souladu s vyhláškou č. 429/2024 Sb., o formulářích žádostí předkládaných vodoprávních úřadu a formuláři návrhu na stanovení ochranného pásma vodního zdroje, v platném znění.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Písemnou žádost pošlete poštou, datovou schránkou nebo podejte osobně na podatelně Magistrátu města Ostravy, 1.p., č.dv. 104.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, odbor ochrany životního prostředí v rámci působnosti obce s rozšířenou působností.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Náležitosti uvedené v bodě 6).

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty jsou stanoveny ustanovením § 115 odst. 10 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, v platném znění, v jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na podkladě dokladů předložených účastníky vodoprávního řízení, rozhodne vodoprávní úřad bezodkladně. V ostatních případech rozhodne nejdéle do 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení, ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců. Nelze-li vzhledem k povaze věci rozhodnout ani v těchto lhůtách, může lhůtu přiměřeně prodloužit odvolací orgán.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Správce dotčeného vodního toku a další osoby dle § 27 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou stanoveny.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Podání lze učinit v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem, a to na adresu elektronické podatelny magistrátu posta@ostrava.cz

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    06.01.2025

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno