ZŘÍZENÍ VĚCNÝCH BŘEMEN A SLUŽEBNOSTÍ VE VZTAHU K MAJETKU STATUTÁRNÍHO MĚSTA OSTRAVA

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    ZŘÍZENÍ VĚCNÝCH BŘEMEN A SLUŽEBNOSTÍ VE VZTAHU K MAJETKU STATUTÁRNÍHO MĚSTA OSTRAVA

  2. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním písemné žádosti, která bude obsahovat:

    • kontaktní údaje, včetně e-mailové adresy a telefonního čísla
    • informaci o parcele
    • zákres inženýrských sítí ve snímku katastrální mapy s jasnou specifikací dotčené nemovité věci a vedením inženýrské sítě
    • zkrácenou technickou zprávu vztahující se k předmětu věcného břemene
    • stanoviska provozovatelů inženýrských sítí vztahující se k předmětu věcného břemene / služebnosti
    • v případě zastupování plnou moc k zastupování

    u podnikatelských subjektů popř.  podnikajících fyzických osob navíc:

    • kopie platného výpisu z obchodního rejstříku
    • kopie živnostenského listu
  3. Na které instituci životní situaci řešit

    Magistrát města Ostrava, Odbor majetkový

  4. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při podání žádosti osobně je nutno předložit žádost se všemi náležitostmi.

  5. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  6. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Veškeré náklady spojené se zřízením věcného břemene hradí oprávněný z věcného břemene, jedná se zejména (nikoliv pouze - vždy dle předmětu žádosti):

    • geometrické zaměření 
    • úplatu za zřízení věcného břemene / služebnosti
    • nájem spojený s vybudováním stavby inženýrské sítě
  7. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • Dotčené odbory Magistrátu města Ostravy,
      zejm.:
      • Odbor územního plánování a stavebního řádu
      • Odbor hospodářské správy
      • Odbor investiční
      • Odbor dopravy
      • Odbor životního prostředí
      • aj. – vždy dle konkrétní situace. 
    • Městský obvod v jehož území se nachází nemovitá věc dotčená žádostí
    • Správci inženýrských sítí (např. Ostravské vodárny a kanalizace, a. s., Ostravské komunikace, a. s.)
  8. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou po žadateli požadovány

  9. Elektronická služba, kterou lze využít

    Žádost je možno zaslat datovou schránkou (preferovaný způsob podání žádosti)

  10. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
    • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
    • zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí ČR (katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů
    • aj. dle předmětu žádosti
  11. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá zpravidla do samostatné působnosti města, kdy o žádosti bude rozhodovat Rada města Ostravy, u které je možné požádat o opětovné posouzení žádosti

  12. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Uplatňují se smluvní sankce sjednané ve smlouvách.