NÁJEM A VÝPŮJČKA NEMOVITÝCH VĚCÍ VE VLASTNICTVÍ MĚSTA

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    NÁJEM A VÝPŮJČKA NEMOVITÝCH VĚCÍ VE VLASTNICTVÍ MĚSTA

  2. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
  3. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Magistrát města Ostravy, odbor majetkový, Prokešovo nám. 8, 729 30  Ostrava

  4. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Žádost musí obsahovat všechny náležitosti dle formuláře, jako např.:
    • údaje o žadateli (jméno, tel. kontakt, adresa, datum narození)
    • obec
    • katastrální území
    • parcelní číslo, u budovy číslo popisné  a číslo pozemku na němž budova stojí 
    • účel nájmu / výpůjčky
    • nabízená výše nájmu
    • v případě žádosti pouze ve vztahu části nemovité věci tuto jasně vymezit na snímku

    u podnikatelských subjektů popř.  podnikajících fyzických osob navíc:

    • kopie platného výpisu z obchodního rejstříku
    • kopie živnostenského listu

     

  5. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky se nehradí.

     

    Žadatel však hradí  veškeré náklady spojené s pronájmem nemovité věci, pokud ta je pronajímána na jeho žádost (např. náklady na zpracování znaleckého posudku k určení výše nájmu).

  6. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    • Lhůty pro vyřízení žádosti  nejsou stanoveny, jedná se o samostatnou působnost statutárního města Ostravy. Doba vyřízení žádosti je závislá na složitosti žádosti a správnosti doložených podkladů k žádosti.
    • V dané věci je vždy nutno počítat, že zpravidla ke každé žádosti je nutno zajistit vyjádření dotčeného městského obvodu, dotčených odborů Magistrátu města Ostravy, kdy až po vydání těchto stanovisek je žádost předložena orgánům statutárního města Ostravy (Radě města Ostravy).
    • V  dané souvislosti je nutno upozornit, že při pronájmu a výpůjčce nemovitého majetku je postup dvoukolový, kdy napřed orgány města musí schválit záměr právního jednání a teprve po jeho náležitém zveřejnění na úřední desce po dobu 15 dnů lze v orgánech města schválit samotné právní jednání směřující k poskytnutí nemovitého majetku města do užívání.
    • Je podstatným, že před samotným rozhodnutím orgánů města musí být zpracovány také další podpůrné dokumenty jako jsou znalecké posudky aj.
    • Přípravu smluvní dokumentace zajišťuje také statutární město Ostrava.
    • Vzhledem k výše uvedenému je nutno počítat se značnou časovou náročností vyřízení žádosti v délce cca 2 měsíců.
  7. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    Dotčené odbory Magistrátu města Ostravy, zejm.:
    • Odbor územního plánování a stavebního řádu
    • Odbor hospodářské správy
    • Odbor investiční
    • Odbor dopravy
    • Odbor životního prostředí
    • aj. – vždy dle konkrétní situace. 
    Městský obvod v jehož území se nachází nemovitá věc dotčená žádostí

     

  8. Elektronická služba, kterou lze využít

    Žádost je možno zaslat datovou schránkou (preferovaný způsob podání žádosti)

  9. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
    • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
  10. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují, konečné rozhodnutí spadá zpravidla do samostatné působnosti Rady města Ostravy, které je možné požádat o opětovné posouzení žádosti.

  11. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Uplatňují se smluvní sankce v případě, že jsou sjednány ve smlouvách.