BYTY ZVLÁŠTNÍHO URČENÍ BEZBARIÉROVÉHO CHARAKTERU
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
BYTY ZVLÁŠTNÍHO URČENÍ BEZBARIÉROVÉHO CHARAKTERU
-
Základní informace k životní situaci
Byty zvláštního určení bezbariérového charakteru (dále jen "bezbariérové byty") jsou byty zvlášť stavebně upravené pro ubytování osob zdravotně postižených, a to pohybově (zejména imobilních osob na invalidním vozíku) nebo osob postižených zrakově či sluchově.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Osoba s omezenou schopností pohybu nebo orientace, její zákonný zástupce, opatrovník.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Základní podmínkou pro přijetí žádosti na pronájem bezbariérového bytu je trvalý pobyt žadatele na území ČR. Podmínku trvalého pobytu může v odůvodněných případech Magistrát města Ostravy prominout.
Majetkový odbor Magistrátu města Ostravy doplní žádost stanoviskem sociálního odboru městského obvodu dle místa trvalého bydliště žadatele.
Zkompletovaná žádost, je po došetření zaměstnanci majetkového odboru zařazena do evidence žadatelů o bezbariérové byty.
V případě uvolnění bytu zvláštního určení je tento nabídnut žadateli dle aktuálního pořadí a lokalizace bytu, kterou žadatel uvede ve své žádosti
Poznámka: Byty zvláštního určení jsou upraveny § 2300 a § 2301 zák. č. 89/2012 Sb. v platném znění až na případy specifikované v § 2301 odst. 2 uvedeného zákona.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Písemnou žádostí o pronájem bezbariérového bytu, kterou podejte na předepsaném formuláři (na originálním nebo z internetových stránek vytištěném tiskopisu) osobně na odboru majetkovém Magistrátu města Ostravy nebo prostřednictvím pošty nejlépe doporučeně.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Se žádostí se obraťte na příslušný úřad podle místa vašeho trvalého bydliště, případně na Magistrát města Ostravy, Odbor majetkový.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Žádost můžete zaslat poštou nebo osobně podat v podatelně příslušného úřadu podle místa vašeho trvalého bydliště, případně v podatelně Magistrátu města Ostravy.
Ing. Alena Brezinová
specialista majetkové správy I.+420599443293 354 / MMO Nová radnice (budova NR) -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na úřadě předložte:
- žádost pronájem bytu zvláštního určení,
- aktuální lékařskou zprávu (diagnóza druhu zdravotního postižení)
- občanský průkaz
- kopie výměru důchodu (např. starobní, invalidní)
- kopie rozhodnutí o přiznání příspěvku (na péči, na mobilitu aj.)
- průkazy ZP, ZTP, ZTP/P (v případě, že je žadatel vlastní)
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti není stanovena.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Osoby společně posuzované. U nezletilých osob se zdravotním postižením zákonní zástupci (rodiče), případně opatrovníci.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
posta@ostrava.cz, datová schránka
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
V případě uvedení nepravdivých skutečností v žádosti, nebo kterékoli příloze, bude žádost o pronájem bytu zvláštního určení odmítnuta a vyřazena.