Když se na semaforu rozsvítí zelená
Břetislav Glumbík, vedoucí odboru dopravy magistrátu: „Popisovaný průjezd křižovatkou, tedy levé odbočení z vedlejší ulice Porubské, lze rozdělit na 2 fáze. První je vjezd do křižovatky na zelený signál. Doba zeleného signálu pro průjezd stopčáry je možná v rozsahu 11-38 s v každém ze 100s cyklu. Rozsah zelené je dán dynamickým řízením, které se přizpůsobuje podle aktuálních intenzit vozidel v ostatních směrech a poptávek tramvají pro průjezd křižovatkou. Druhá fáze manévru odbočení je vyklizení prostoru křižovatky, k čemu slouží tzv. mezičas, což je doba od konce zelené jednoho vjezdu po začátek zelené jiného (kolizního) vjezdu. Tento mezičas je spočten na 6 s a odpovídá bezpečnostním požadavkům podle předpisu TP81. Protože však již v minulosti docházelo k vjíždění vozidel z Porubské na červený signál, byl mezičas zvýšen na 9s, aby vozidla měla dostatek času prostor křižovatky vyklidit.
Jak čtenář uvádí, křižovatka Opavská-Porubská je ve špičkách hodně zatížená. Výměnou signálu S4 (žluté světlo ve tvaru chodce) za S6 (signál pro opuštění křižovatky) by došlo k dalšímu snížení kapacity křižovatky, což by možnosti jejího efektivního řízení dále zhoršilo. V případě příštího pocitu ohrožení v silničním provozu vám doporučujeme kontaktovat Policii ČR s požadavkem na kontrolu řidičů z dodržování příslušných ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích na zmíněné křižovatce.“