Magistrát obnovil úřední hodiny v plném rozsahu

Magistrát města Ostravy obnovil úřední hodiny na všech odborech v plném rozsahu. Z preventivních důvodů budou nadále platit některá preventivní a organizační opatření, přijatá v minulých týdnech.

Magistrát obnovil úřední hodiny v plném rozsahu

Ilustrační foto. Foto: Archiv MMO.

Projednání úředních záležitostí bude možné pouze na základě předchozí rezervace nebo dohodnuté schůzky s pracovníky příslušných odborů. To lze provést jedním z uvedených způsobů:

  • Přes objednávkový systém: https://objednavky.ostrava.cz/eobs#/jednorazove-prihlaseni/
  • Telefonicky nebo elektronicky s konkrétním pracovníkem u odborů, které nejsou zahrnuty v objednávkovém systému, kontakty na pracoviště jsou k dispozici níže v přehledné tabulce *.
  • Objednávky pro osobní podání na podatelně magistrátu na čísle 599 443 030, doporučujeme využívat speciálních schránek, které jsou pro tento účel umístěny na vrátnicích jednotlivých budov úřadu.
  • V případě dotazů se mohou občané obrátit na linku 599 499 311.
  • Objednávky na CzechPoint a ověřování na telefonním čísle 599 442 382.
Nová linka pro volání na call centrum

Pro volání na call centrum Magistrátu města Ostravy nově slouží občanům bezplatná telefonní linka 800 990 980. Operátoři kontaktního centra poskytují informace k vyřizování úředních věcí a rovněž přijímají telefonické objednávky k návštěvě úřadu v agendách řidičských a občanských průkazů, cestovních dokladů, evidence vozidel a živnostenského úřadu. V případě potřeby zajistí operátoři přepojení hovoru na jednotlivá pracoviště úřadů statutárního města Ostravy.

Upozorňujeme, že v souvislosti s epidemiologickou situací je aktuálně nezbytné se k návštěvě úřadu vždy objednat. Zájem o objednání však často převyšuje kapacitní možnosti jednotlivých přepážek. Ve vazbě na vývoj na situace jsou objednávkové kapacity postupně zpřístupňovány vždy po jednotlivých týdnech.

I když je obnoven plný rozsah úředních hodin, budou nastavena organizační opatření, která omezí celkový možný počet obsloužených klientů (regulace počtu přepážek, střídání zaměstnanců apod.).

  • Nadále žádáme občany, aby upřednostňovali jiné než osobní formy komunikace (telefon, email, pošta).
  • Při rezervaci termínu budou klienti upozorněni, že ostravský magistrát funguje v omezeném režimu, a bude jim doporučeno obrátit se na úřad v obci, kde mají trvalé bydliště.
  • Stále platí nutnost dvoumetrových rozestupů, používání ochrany dýchacích cest a dodržování dalších obecně známých hygienických opatření.

Bez předchozí rezervace je možné vyřizovat požadavky veřejnosti ve zcela neodkladných případech, jako je například doručení podání či platba na pokladně. V případě potřeby úhrad doporučujeme využít bezhotovostní platby.

Magistrát i nadále provádí pravidelný úklid všech prostor s použitím dezinfekčních prostředků (podlahy, kliky, sedačky a křesla pro veřejnost), v prostoru vrátnic jsou občanům k dispozici stojany s dezinfekcí rukou.

Chceme touto cestou poděkovat občanům za pochopení s komplikacemi, které jim tato opatření působí. Musíme však chránit životy a zdraví nás všech.