Koncepce dopravy pro terminál Hranečník
Vlastní přestup bude v obou směrech probíhat jen příčným přechodem příslušného nástupiště o šířce do 10 metrů. Terminál představuje společnou zastávku tramvají a trolejbusů směr centrum, což je výhoda pro cestující, kterým vyhovují obě možnosti přestupu, mohou odjet prvním spojem. Obdobně budou odjíždět vozidla z jedné zastávky bez ohledu na dopravce i autobusové spoje ve směru z města.
Celkové předpokládané náklady na stavbu „Terminál Hranečník“ přestavují 153,4 mil. Kč. Na stavbě terminálu se finančně podílí Ministerstvo financí částkou ve výši 70,8 mil. Kč, město hradí náklady ve výši 82,6 mil. Kč ze svého rozpočtu. Celou stavbu realizuje firma REKULTIVACE Ústí nad Labem, s. r. o.
V terminálu bude konečná linek již dnes končících na Hranečníku a dále pro veškeré autobusové linky jezdící nyní mezi Hranečníkem a centrem města. Ty budou nahrazeny tramvajovou a trolejbusovou dopravou do všech centrálních částí města.
Trasy příměstských autobusů přes Vítkovice na ÚAN, ArcelorMittal a po Rudné do Ostravy-Poruby budou zachovány. Dnešní linka 442 se přemění na novou expresní linku mezi Havířovem a terminálem Hranečník. Veškeré linky budou zaintegrovány do dopravního systému ODIS, a to nově včetně linek od Havířova.
V pracovní dny budou tramvaje jezdit v průměrném 5minutovém intervalu, večer a o víkendu v 10minutovém. Tramvajová linka 4 zajistí přímé spojení s centrem, Mariánskými Horami a Svinovem a nově linka 12 zajistí přímé spojení s centrem, Mariánskými Horami, Vítkovicemi a Dubinou.
Ve špičce budou trolejbusy jezdit v průměrném 3minutovém intervalu, mimo špičku včetně víkendu v 10minutovém.
Z terminálu povedou linky 101, 107 a 110. Linka 101 s celodenním provozem bude vedena do oblasti Mostu M. Sýkory, Sokolské třídy a Hl. nádraží, nová celodenní linka 107 do oblasti Mostu M. Sýkory, Českobratrské ul., k nákupnímu centru Futurum a administrativnímu centru Orchard a posilová linka 110 (v dopravní špičku) do oblasti Nám. J. Gagarina, Mostu Pionýrů a Českobratrské ul.
Nový terminál hranečník představuje především podstatně větší komfort pro cestující než na dnešních zastávkách Nám. J. Gagarina, ÚAN nebo Hranečníku (plně krytý přestup mezi spoji do 10 metrů, uzavřená čekárna, občerstvení, WC). Bezpečnost je zajištěna kamerovým systémem.
Až o 5 minut se zkrátí doba pěší chůze při přestupu. Terminál znamená také podstatné zlevnění cestování pro občany Havířova – úspora 300-600 Kč měsíčně při pravidelném dojíždění a využití dlouhodobých časových jízdenek v rámci systému ODIS.
Z terminálu bude zajištěno přímé tramvajové nebo trolejbusové spojení do všech centrálních částí Ostravy (celé Moravské Ostravy, Přívozu, Mariánských Hor a Vítkovic) a všech ostatních terminálů, což znamená většinou zkrácení cestovní doby do cíle.
Po přestupu dojede cestující do centra města přímo do cíle své cesty bez delšího pěšího docházení jako z dnešních konečných zastávek příměstských autobusových linek.