O lepší, čistší a bezpečnější dopravu
Dále zkvalitnit podmínky přepravy cestujících městskou hromadnou dopravou, vybudovat parkovací dům u městské nemocnice a řešit parkoviště s nezpevněným povrchem pro snížení prašnosti ve městě zamýšlí vedení radnice. Podrobnosti o chystaných opatřeních poskytli radní pro dopravu Lukáš Semerák a náměstek primátora Michal Mariánek.
Ilustrační foto: archiv MMO
Pokud jde o městskou hromadnou dopravu, cílem je především zvýšení bezpečnosti v dopravních prostředcích MHD. Za tímto účelem vozidla dopravního podniku užbyla vybavena SOS tlačítky, která umožňují řidičům přivolat pomoc. „Co je však nejdůležitější, od 16. května doprovázejí cestující na šesti vybraných linkách MHD městští strážníci. Dvojčlenné hlídky se objevují v nočních hodinách v tramvajích, ale také v trolejbusech i autobusech. Dohlížejí zpravidla na bezpečnost na posledních třech zastávkách před konečnou, ale také na vytipovaných místech na trase,“ uvedl Michal Mariánek, který je vedoucím pracovní skupiny složené ze zástupců města, městského dopravního podniku, Police ČR a městské policie pro bezpečnost v MHD. Ke zlepšení situace v oblasti bezpečnosti přispějí také kamerové systémy ve vozidlech MHD a na vybraných zastávkách.
Razantní kroky se budou týkat udržování čistoty v dopravních prostředích MHD. „Od 1. července budou všichni řidiči MHD vybaveni čisticími prostředky a potřebami a za příplatek ke mzdě budou čistit svá vozidla na konečných zastávkách. Ve třech tramvajových depech vzniknou speciální čety, které budou čistit tramvaje i ve dne. Dosud se čistily pouze večer a v noci,“ popsal plánovaná opatření radní Lukáš Semerák. Řešit se bude také otázka povrchu sedadel. Preferované budou nenasákavé povrchy, které se snadno očistí.
Zamýšlená výstavba multifunkčního parkovacího domu pro zhruba 400 stání u městské nemocnice bude řešit problém nedostatku parkovacích míst pro personál a návštěvníky nemocnice a další řidiče, kteří potřebují zaparkovat v okolí náměstí Republiky. Šestipatrová budova s pěti parkovacími a jedním komerčním podlažím by mohla stát už do dvou let. Otázka využití střechy budovy není zatím rozhodnuta. Mohla by tam být další stání pro auta, fotovoltaické panely nebo třeba heliport pro nemocnici a blízké integrované záchranné centrum.
Ke snížení prašnosti a estetizaci veřejných prostranství přispěje likvidace „divokých“ parkovišť s nezpevněným povrchem. Jako první se budou řešit takovéto plochy u Trojhalí a u ulice Českobratrské. První bude zatravněna, druhá bude zpevněna a převedena na režim placeného parkoviště.